برخورد مناسب با احساسات کارکنان تاثیر شگرفی بر حال آنها، رابطه‏‏‌تان با آنها و عملکرد کلی تیم دارد

«واکنش‌سنجیده»، مهارت مدیران حمایتگر (بخش دوم و پایانی)

شنبه 1404/03/17 21:09 دسته بندی: مدیران کد خبر: 18597

در بخش نخست این مطلب، درباره باورهای غلطی که نسبت به مداخله در احساسات کارکنان وجود دارد صحبت کردیم. سپس گفتیم پیش از واکنش نسبت به احساس کارکنان، دو سوال از خود بپرسید: اول اینکه آیا روی وظیفه‌‌‌ای حساس به زمان تمرکز دارد؟ دوم، آیا به نظرتان دارد از پس مشکل برمی‌‌‌آید؟ بسته به مثبت یا منفی بودن پاسخ‌‌‌ها، چهار موقعیت پیش می‌‌‌آید که هر کدام، نیازمند یک واکنش متفاوتند. در بخش دوم و پایانی، چهار موقعیت و واکنش‌‌‌های مناسب را بررسی می‌‌‌کنیم.

  موقعیت اول: به نظر می‌رسد نیروی کار از پس مشکل برمی‌‌‌آید و روی یک هدف کاری «حساس به زمان» تمرکز ندارد.

فرض کنید در پایان روز کاری در پارکینگ شرکت، کارمندتان «الکس» را می‌‌‌بینید. او بین صحبت‌‌‌هایش می‌گوید این روزها همه چیز در محل کار برایش ناراحت‌‌‌کننده است. گرچه به نظر می‌رسد دوست دارد احساسش را بیان کند اما به نظر نمی‌رسد به دنبال کمک از سمت شما باشد. در این سناریو، بهترین رویکرد این است که به او بگویید حرفش را شنیدید و نشان دهید که از نظرتان، حسش طبیعی است. اما هرگز وسط نپرید و توصیه‌‌‌ای ارائه نکنید. در این شرایط، چند رویکرد هست که می‌توانید پیش بگیرید. می‌توانید با بیان اینکه حالش کاملا طبیعی است، احساسش را به رسمیت بشناسید. مثلا بگویید «کاملا طبیعی است که چنین حالی داشته باشی. شرایط سختی بوده.» یا می‌توانید به او نشان دهید که نسبت به ریشه ناراحتی‌‌‌اش کنجکاو هستید و بپرسید «چه چیزی پیش آمد که باعث شد چنین حسی پیدا کنی؟» همچنین می‌توانید به سخت بودن شرایط اذعان کنید و بگویید «روز سختی بوده، نه؟ فکر کنم همه کارکنان چنین حسی دارند.»

گرچه به نظر می‌رسد کار خاصی انجام نداده‌‌‌اید، اما در اغلب مواقع، تایید و به رسمیت شناختن احساسات دیگران بهتر از کمک به آنها برای یافتن راه‌حل ناراحتی‌شان است. دو مطالعه آزمایشی نیز این را تایید می‌کنند. در تحقیقاتی که ۳۱۸ نفر در آن شرکت کرده بودند، از افراد خواسته شد تجربیاتی که در آنها احساس بد ایجاد کرده را تعریف کنند. سپس پاسخی دریافت می‌‌‌کردند. به نیمی از آنها پاسخی داده شد که احساساتشان را تایید می‌‌‌کرد. مثلا «می‌‌‌فهمم چرا آن واکنش را نشان دادی.» به گروه دوم اما، پاسخی راه‌حل‌محور داده شد. مثلا «بهتر است که این اتفاق الان بیفتد تا بعدا» یا «سعی کن هر دو وجه موقعیت را ببینی» یا «سعی کن روی نقاط مثبت زندگی تمرکز کنی». محققان بارها شاهد بودند که به رسمیت شناختن احساس فرد، بدون تلاش برای ارائه راه‌حل، واکنش بهتری است که هم آرامش‌‌‌بخش‌‌‌تر است و هم مفیدتر و هم مورد ترجیح کارکنان.

در اینجا، مهم است به یاد داشته باشید که «بیشتر اوقات، آدم‌‌‌ها وقتی احساسشان را بیان می‌کنند به دنبال راه‌حل یا توصیه نیستند.» آنها فقط می‌‌‌خواهند احساس «ارتباط» داشته باشند و حس کنند مشکلشان توسط همکار یا مدیرشان، شنیده می‌شود. در واقع، یک گوش شنوا می‌‌‌خواهند. اما ما معمولا وقتی کسی از مشکلش می‌‌‌گوید، فورا راه‌حل می‌‌‌دهیم، حتی اگر از ما نخواسته باشد.

  موقعیت دوم: نیروی کار روی یک مساله حساس به زمان متمرکز است، اما به نظر می‌رسد از نظر احساسی از پس آن برمی‌‌‌آید.

فرض کنید کارمندتان «دیگو» که به تازگی حیوان خانگی‌‌‌اش را از دست داده، قرار است وارد اتاق جلسه شود و در حضور جمعی از همکارها، گزارشی ارائه دهد. گرچه او ممکن است در یک موقعیت دیگر، قدردان نگرانی شما باشد اما در شرایط فعلی (جلسه با حضور همکارها)، او احتمالا کلی تلاش کرده که موقتا احساساتش را پنهان کند و به رسمیت شناختن غم او می‌تواند تمام زحمتش را هدر دهد. اگر در این شرایط بگویید «حتما ناراحتی و احساست را درک می‌‌‌کنم» سیلی از احساسات را به سمت او سرازیر می‌‌‌کنید.

وقتی نیروی کارتان، ظاهرا از پس مشکلش برآمده و همزمان، در یک شرایط اضطراری است، مثلا ارائه در جلسه، بهتر است ورود نکنید. از گفتن جملاتی مثل «به نظر مضطرب می‌‌‌آیی» یا «نگران نباش، مساله مهمی نیست» یا «حالت خوب است؟» بپرهیزید. صبر پیشه کنید تا آن وظیفه فوری انجام شود. سپس در فرصت مناسب، حالش را جویا شوید و به او نشان دهید که هوایش را دارید و اگر کمکی نیاز داشت، می‌تواند روی شما حساب کند.

  موقعیت سوم: نیروی کار در حال انجام یک وظیفه مهم و حساس به زمان است و به نظر می‌رسد از پس مشکلش نیز برنمی‌‌‌آید.

در این مواقع، اگر نیروی کار صراحتا از شما کمک خواسته یا کاملا مشخص است که نیازمند کمک است، باید ورود کنید. یک جراح در مصاحبه‌‌‌ای به ما گفت وقتی می‌‌‌بیند پزشکان تیمش طی جراحی‌‌‌های سخت، دچار ترس می‌‌‌شوند، باید کمک کند فورا احساساتشان را مدیریت کنند. او به آرامی به آنها می‌‌‌گوید روی کار تمرکز کنند یا یک جمله تاکیدی می‌‌‌گوید تا آرامشان کند، مثلا «من به توانایی‌‌‌های تو اطمینان کامل دارم. به آموخته‌‌‌هایت اعتماد کن.» اگر این کافی نبود، معمولا اقدامات دیگری انجام می‌دهد؛ مثلا جراحی چالش‌برانگیز را خودش انجام می‌دهد یا آن را به یک عضو دیگر تیم واگذار می‌کند.

وقتی فشار زیاد است و افراد به کمک فوری برای مدیریت احساسشان نیاز دارند تا بتوانند روی یک کار حساس تمرکز کنند، تاکتیک‌‌‌های مختلفی را می‌توانید به کار ببرید. یکی از آنها این است که یک جمله مثبت بگویید: یک جمله که قوت قلب بدهد یا تعریف یا جوک، تا فرد را از گرداب احساسات منفی که ممکن است او، تیم و ماموریتشان را به بیراهه بکشاند نجات دهید. یک فرمانده نیروی دریایی به ما می‌‌‌گفت وقتی می‌‌‌بیند یکی از اعضای تیمش از نظر احساسی با مشکلی مواجه است، فرصتی پیدا می‌کند تا سراغ او برود و سپس یک جوک تعریف می‌کند یا یک جمله انگیزشی می‌‌‌گوید؛ مثل «از پسش برمی‌‌‌آیی. ادامه بده.» سپس عضو تیم را به دقت زیر نظر می‌گیرد تا اگر نیاز به مداخله بیشتر بود، به او کمک کند که روی کارش متمرکز شود.

  موقعیت چهارم: نیروی کار ظاهرا از پس مشکل برنیامده اما روی یک وظیفه حساس به زمان کار نمی‌‌‌کند.

فرض کنید با کارمندتان «ملیسا» جلسه دارید. او می‌‌‌گوید گرچه کارها اورژانسی نیست اما احساس می‌کند کلی کار روی سرش ریخته و نمی‌‌‌داند چه کار کند و نگران است که مجبور شود پروژه‌‌‌هایی را که کلی بابتشان ذوق داشته از دست بدهد. در این موقعیت، ممکن است فورا وسط بپرید و راه‌حل ارائه دهید، (مثل: اگر جای تو بودم شرایط را این‌جوری مدیریت می‌‌‌کردم) یا بدتر از آن، موضوع را عوض کنید و خودتان را قاطی قضیه نکنید. به جای این دو رویکرد، بهتر است درک کنید که برای رسیدگی به احساسات او، وقت کافی دارید چون او درگیر یک ماموریت یا وظیفه اورژانسی نیست.

در این شرایط، موثرترین واکنشی که می‌توانید نشان دهید، پذیرش احساسات او قبل از پیشنهاد کمک است. آدم‌‌‌ها وقتی حس می‌کنند درک شده‌‌‌اند، بیشتر پذیرا و قدردان راه‌حل از سوی شما خواهند بود. این پاسخ دو مرحله‌‌‌ای را امتحان کنید: ابتدا به او بگویید که متوجه احساسش شده‌‌‌اید و کاملا قابل درک است. یک جمله اعتباردهنده بگویید مثل «خیلی شرایط سختی است. من هم اگر بودم حتما اذیت می‌‌‌شدم.» وقتی او حس کرد حرفش شنیده شده، می‌توانید با ارائه یک توصیه، پیگیر مساله او باشید. مثلا بگویید «اشکالی ندارد اگر بگویم خودم چطور زمانم را مدیریت می‌‌‌کنم؟ شاید بعضی از استراتژی‌‌‌هایم کمکت کنند.» یا می‌توانید پیشنهاد کمک کنید تا بتواند پروژه‌‌‌هایش را اولویت‌‌‌بندی و بعضی از وظایف کم‌‌‌اهمیت‌‌‌تر را به دیگران محول کند.

اگر زمان اجازه دهد، انجام هر دو مرحله، یعنی پذیرش احساسات فرد و کمک به او در تغییر مود، بهترین استراتژی‌‌‌ است که می‌توانید برای حمایت از نیروی کارتان به کار بگیرید. مثلا در تحقیقاتی، از شرکت‌کننده‌‌‌ها خواسته شد فرض کنند دارند با دوستشان درباره تجربه بسیار تلخی که برایشان پیش آمده صحبت می‌کنند. سپس از آنها خواسته شد به اثربخشی طیفی از واکنش‌‌‌ها از سوی دوستشان، نمره دهند. واکنش‌‌‌ها عبارت بودند از: ۱. فقط پذیرش آن احساس، ۲. فقط ارائه کمک و ۳. ابتدا پذیرش آن احساس و سپس ارائه کمک. راه‌حل دو‌مرحله‌‌‌ای بیشترین امتیاز را گرفت؛ یعنی به رسمیت شناختن احساس فرد و سپس کمک به او در حل ریشه مشکل.

از این راه‌حل می‌توانید در مدیریت احساسات جمعی کارکنان نیز استفاده کنید.

 سه نکته برای کسب مهارت «واکنش‌سنجیده»

رهبران سازمانی معمولا در مواجهه با نیروی کاری که دچار غم یا اضطراب یا ناامیدی است، یک رویکرد «همیشگی» دارند که در همه شرایط از همان استفاده می‌کنند. بعضی‌‌‌ها فورا راه‌حل می‌دهند و بعضی دیگر برای احترام به حریم خصوصی کارمند، اصلا به ماجرا ورود نمی‌‌‌کنند.

اما به عنوان رهبر سازمان باید شرایطی که نیروی کار در آن قرار دارد را در نظر بگیرید و سپس واکنش نشان دهید. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، واکنش ‌سنجیده نسبت به احساسات کارکنان، یک مهارت مهم رهبری است که آسان هم نیست. برای کسب آن ابتدا باید الگوی همیشگی‌‌‌تان را شناسایی کنید. اگر به یک رویه عادت دارید، «مثلا فورا راه‌حل می‌‌‌دهید»، ناراحت نباشید. شما تنها نیستید. برای کنار گذاشتن الگوی همیشگی، حتما شرایط را در نظر بگیرید.

در مرحله دوم باید به واکنش دیگران دقت کنید. آیا حس می‌‌‌کنید قدردان نگرانی شما هستند؟ آیا بازخوردی داده‌‌‌اند که کمک کند در آینده، واکنش بهتری به احساساتشان نشان دهید؟ به‌‌‌علاوه، به واکنش دیگران نسبت به احساسات «خودتان» نیز دقت کنید و از آن درس بگیرید. وقتی در یک شرایط سخت، در حالی که فقط به یک گوش شنوا نیاز دارید، فردی به شما می‌‌‌گوید «خودت را جمع و جور کن» چه احساسی به شما دست می‌دهد؟ اگر احساساتتان را به رسمیت بشناسد و حالتان را بپرسد چطور؟ در مرحله بعدی، باید بدانید که رسیدگی به احساسات دیگران متناسب با شرایط، نیازمند داشتن یک لیست از واکنش‌‌‌هاست که در صورت لزوم به آنها رجوع کنید. می‌توانید با مشاهده واکنش دیگران نسبت به احساسات هم، لیست خود را گسترش دهید. مثلا ممکن است یکی از همکارها در زمینه ارائه توصیه، مهارت داشته باشد یا یکی از دوستانتان بداند چه سوالاتی بپرسد که کمک کند مشکل را از زوایای مختلف ببینید.

وقتی رویکردهای جدید و بهتر را شناسایی کردید، سعی کنید امتحانشان کنید. حتی شرایط عادی و پیش پا افتاده مثل صف سوپرمارکت می‌توانند فرصتی برای امتحان و آزمایش یک رویکرد جدید باشند، مثل عذرخواهی از آنها بابت اینکه در صف معطلشان کردید یا لبخند به یکی از مشتری‌‌‌ها که به نظر غمگین است. این آزمایش‌‌‌های کوچک کمک می‌کنند برای شرایط جدی‌‌‌تر که نیازمند پاسخ‌ سنجیده هستند، آماده باشید.

رهبران سازمانی باید به احساسات کارکنان به شکلی حمایتگرانه پاسخ دهند. به این منظور باید به تناسب شرایط واکنش نشان دهید، عادات خود را بشناسید و مهارت‌‌‌های خود را تقویت کنید. واکنشی که در یک موقعیت، اثربخش بوده، ممکن است در یک موقعیت دیگر نتیجه معکوس دهد.

 

منبع: HBR

 

مطالب پیشنهادی مدیران

ادامه مدیران
2 هفته پیش
1 ماه پیش
1 ماه پیش
1 ماه پیش
1 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
جدیدترین انگلیس بار دیگر به ایران و روسیه اتهام زد حذف ارز ترجیحی گوشت قرمز/ هشدار درباره حذف این کالا از سفر مردم واکنش مجلس به حواشی تیم دومیدانی/ وزیر ورزش احضار شد قفل بزرگ بر بازار خودرو آرامگاه پیر مشهد | نگاهی به تغییرات مقبره «پیر پالان‌دوز» عصبانیت ترامپ از حمله پهپادی اوکراین/ به پوتین دلیلی دادند که دست به کار شود یادداشت توضیحی ایران در مورد گزارش‌ مدیرکل آژانس انرژی اتمی/ ایران به ان‌پی‌تی پایبند است حرکت مشکوک نظامیان آمریکایی به سمت اقلیم کردستان ادعا‌های جدید زلنسکی درباره حمله به بمب‌افکن‌های روسی فرصت سازی بغداد از تحولات شام/ وقتی عراق به میدان صف آرایی مخالفان و موافقان الجولانی تبدیل می‌شود قطعی برق نفس قطعه‌سازان را گرفت گلایه برخی ساکنان خیابان قرنی  ۴۱  مشهد از وضعیت نامناسب پارک زیتون بورس خودرو را از قیمت‌گذاری دستوری نجات می‌دهد؟/ جزئیات تصمیم مهم خودروساز خصوصی صدور قبض برق 15 روزه می‌شود+ جزئیات قیمت دلار در پیچ سرنوشت؛ تثبیت یا سقوط آزاد؟/ بیت‌کوین در لبه تیغ؛ تتر روی خط آتش/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۷ خرداد 1404 قیمت سکه، نیم‌سکه و ربع‌سکه امروز شنبه ۱۷ خرداد 1404/ کاهش قیمت+ جدول قیمت طلا 18 عیار امروز شنبه ۱۷ خرداد 1404/ کاهش قیمت+ جدول قیمت طلا و سکه امروز شنبه ۱۷ خرداد 1404/ کاهش قیمت طلا و سکه+ جدول قیمت دلار، یورو و پوند امروز شنبه ۱۷ خرداد 1404/ کاهش قیمت دلار و یورو+ جدول قیمت بیت‌کوین و اتریوم امروز شنبه ۱۷ خرداد 1404/ افزایش قیمت بیت کوین قیمت طلا، سکه و دلار امروز شنبه ۱۷ خرداد 1404/ کاهش قیمت‌‌ها+ جدول قیمت دلار مبادله‌ای امروز شنبه ۱۷ خرداد 1404/ کاهش قیمت+ جدول قیمت دلار و یورو در صرافی ملی امروز شنبه ۱۷ خرداد 1404/ کاهش قیمت نرخ ارز دلار سکه طلا یورو امروز شنبه ۱۷ خرداد 1404/ کاهش قیمت‌‌ها+ جدول ثبت یک روز آلوده دیگر در کلانشهر مشهد (شنبه، ۱۷ خرداد ۱۴۰۴) کشف ۱۷ میلیارد ریال شمش و طلای قاچاق در فرودگاه مشهد (شنبه، ۱۷ خرداد ۱۴۰۴) تعیین تکلیف ۵۶۰ هکتار از  اراضی بزرگ‌مقیاس مشهد رئیس کمیسیون امنیت ملی: اصل غنی‌سازی را پای میز مذاکره نخواهیم برد روایت رئیس سازمان غذا و دارو از برگشت خوردن محصولات کشاورزی صادراتی+ فیلم تحول در هزینه‌کرد بیمه؛ نقش سرویس خسارت آنی بیمه بازار در صرفه‌جویی اقتصادی واکنش سخنگوی دولت به قتل الهه حسین‌نژاد بازار طلا در فاز احتیاط؛ کاهش قیمت سکه در راه است؟/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۱۷ خرداد 1404 آغاز ثبت سفارش نهاده‌های دامی+ جزئیات واکنش وزارت خارجه به اقدام نژاد‌پرستانه آمریکا پرفروش ترین گوشی های موبایل در یک هفته اخیر +قیمت قیمت طلا امروز شنبه ۱۷ خرداد 1404/ کاهش قیمت+ جدول اصلاح بورس در راه است؟ محسن هاشمی: اگر تحریم ها برداشته شود، کدام پروژه زیربنایی قابلیت اجرا دارد؟ اسرائیل از سوی یمن هدف موشک قرار گرفت چه عواملی خوش بینی‌های ابتدای سال به بورس را کمرنگ کرد؟ کاهش چشم‌انداز بازار سهام با افزایش عدم اطمینان به مذاکرات!/ پیش بینی بازار سهام امروز 17 خرداد 1404+ نمودار واردات خودروی ایرانیان خارج از کشور به کجا رسید؟ ترامپ و فصل تازه یارگیری/ پشت پرده شکاف فراآتلانتیکی و هم‌صدایی آمریکا با پوتین و شی چیست؟ 4 کشته در حملات روز جمعه روسیه به اوکراین هشدار القسام به ساکنان سرزمین‌های اشغالی تلاش دولت ترامپ برای تضعیف تحریم‌های روسیه جنگ لفظی ترامپ و ماسک/ میلیونر آمریکایی: ترامپ قدرنشناس است! تنش لفظی آلمان و روسیه/ رئیس دومای دولتی: برلین به دنبال درگیری با ماست فرمان اجرایی جدید ترامپ صادر شد بیانیه هشدارآمیز «ابوعبیده» به اشغالگران صهیونیست تماس تلفنی رئیس امارات با مسعود پزشکیان بازداشت مظنون پنچری خودروی نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی رایزنی واشنگتن با اروپایی‌ها درباره موضوع هسته‌ای ایران ترامپ: هیچ علاقه‌ای به گفت‌وگو با ایلان ماسک ندارم چرخش اریتره؛ چگونه بازیگر کوچک آفریقایی خود را در آغوش ایران، روسیه و چین جای داده است؟ جنگنده های اسرائیل مناطق شمالی غزه را به شدت بمباران کردند اعلام آمادگی این کشور برای اعطای پناهندگی به ایلان ماسک ارزیابی خسارات وارده به بیش از ۳ هزار کانتینر در حادثه بندر شهید رجایی آغاز خرید توافقی پیاز از کشاورزان جنوب کشور + زمان روزنامه شماره ۶۳۰۶ نحوه گرفتن خسارت به دلیل قطع برق 1404 اعلام شد + جزئیات توسعه همکاری‌های فضایی؛ محور اصلی رایزنی ایران و روسیه واکنش آلمان به اقدام آمریکا برای تحریم قضات دادگاه لاهه آمار تلفات ارتش اسرائیل به اعتراف رسمی وزیر اسرائیلی ماکرون را تهدید کرد یک حادثه امنیتی در شمال نوار غزه / یک ساختمان فرو ریخت حمایت حیاتی بورس پزشکیان: امیدواریم برکات عید خجسته قربان زمینه ساز گسترش صلح و برچیده شدن جنگ و ناامنی از منطقه باشد اظهارنظر جنجالی وزیر دفاع آمریکا درباره ایران پاشینیان از پزشکیان دعوت کرد دیدار نوه امام راحل(ره) با خانواده شهید سیدحسن نصرالله + عکس دانشگاه هلندی همکاری با ۳ دانشگاه اسرائیلی را معلق کرد یک مرد ساکن قدس شرقی به انجام ماموریت برای ایران متهم شد عراقچی: تلاش می‌کنیم تا اثبات کنیم برنامه‌ی ما صرفا صلح‌آمیز است تبریک شهردار مشهد مقدس به مناسبت عید سعید قربان (۱۶ خرداد ۱۴۰۴) تصاویر مردان میدان مین، در مشهد اکران می‌شود پیش بینی بازار سهام هفته/ تشدید رکود در بازار سهام با رشد ریسک معاملات سهامی+ نمودار تاکید پزشکیان و پاشینیان بر تعمیق روابط دوجانبه، تقویت مناسبات تاریخی و منافع مشترک ایران و ارمنستان حمله مقاومت فلسطین به مرکز فرماندهی و کنترل اسرائیل آمریکا در مذاکرات با ایران اروپا را کنار گذاشت فوری/ آمریکا تحریم تازه علیه ایران اعمال کرد واگنر از مالی خواهد رفت دیدار فرزین با رئیس بانک توسعه نوین بریکس اعلام زمان برگزاری یکصد و چهاردهمین جلسه حراج شمش طلا صحنه قتل الهه حسین نژاد فردا در تهران بازسازی می‌شود رایزنی اردوغان و محمد بن سلمان درباره مسائل منطقه‌ای پرداخت کامل مطالبات گندم‌کاران تا ۱۰ روز آینده شنبه سرنوشت‌ساز بورس واکنش مدودف به درگیری میان دونالد ترامپ و ایلان ماسک بازدید رئیس‌جمهور از احداث بیمارستان ۴۵۰ تخت‌خوابی ارومیه جهش 5 میلیون تومانی این مدل های 207 در بازار آزاد عملکرد سه خودروساز بزرگ در دو ماه اول 1404 هشدار عراقچی به تروئیکای اروپایی ۶ فیلمی که ۲۰۲۵ را در گیشه منفجر کردند کیفیت هوای کلانشهر مشهد امروز (۱۶ خرداد ۱۴۰۴) در شرایط بسیار ناسالم قرار دارد توضیحات مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد در خصوص بدهی به صندوق توسعه ملی یادداشت شهردار مشهد مقدس به مناسبت عید سعید قربان (۱۶ خرداد ۱۴۰۴) ایران حمله اسرائیل به لبنان را محکوم کرد مقام ایرانی: موضع متناقض آمریکا اساس گفت‌وگو و مذاکره را بی‌معنی کرده است هورا، بچه دختره!