مراحل ایجاد یک «مرکز مشتری دیجیتال»؛

بهبود سفر مشتری متناسب با ساختار سازمان

شنبه 1404/03/17 02:03 دسته بندی: مدیران کد خبر: 44452

راه‌حل، ایجاد یک «مرکز مشتری دیجیتال» یا Digital Customer Hub است. این مرکز در واقع یک سیستم است که داده‌ها را از واحدهای مختلف جمع‌آوری و در یک پلتفرم یکپارچه تحلیل می‌‌‌کند. با ادغام داده‌ها و تحلیل پیشرفته، بهره‌‌‌وری و کیفیت خدمات مشتری افزایش می‌‌‌یابد. این تنها یک مورد از مزایای این سیستم است.

در بخش نخست این مطلب (که دوشنبه، ۱۵بهمن در همین صفحه به چاپ رسید) به مزایای DCH اشاره کردیم و برخی از شرکت‌هایی که این سیستم را به شکلی موفقیت‌آمیز راه‌‌‌اندازی کرده‌‌‌اند، نام بردیم. در بخش دوم و پایانی، مراحل ایجاد مرکز مشتری دیجیتال را بررسی خواهیم کرد.

 انتخاب ساختار مناسب

وقتی شرکتی تصمیم به ایجاد یک مرکز مشتری دیجیتال می‌گیرد، باید یک سری انتخاب سازمانی انجام دهد: سیستم چقدر بزرگ خواهد بود؟ چه نقشی در عملیات تعامل با مشتری خواهد داشت؟ آیا فروش یا بازاریابی، شرکای اصلی خواهند بود؟

  اندازه مرکز چقدر باید باشد؟

بعضی از ‌DCHها متشکل از یک تیم ۵ تا ۱۰ نفره هستند که ارتباط میان واحدهای فروش، بازاریابی، خدمات، مالی و گروه‌های فناوری اطلاعات‌(علم داده‌ها و هوش مصنوعی و مهندسی شبکه) را مدیریت می‌کنند. این مناسب شرکت‌هایی است که تیم‌‌‌های فروش میدانی و کانال‌‌‌های محدود تعامل با مشتری دارند. وقتی تنوع کانال‌‌‌ها افزایش می‌‌‌یابد، تیم هماهنگی DCH ممکن است به ۵۰ نفر برسد. بعضی مراکز حتی بزرگ‌تر هستند و صدها عضو دارند، از جمله بازاریابان دیجیتال و دانشمندان داده‌‌‌. این تیم‌‌‌های بزرگ تمام نیازهای مشتریان کوچک و متوسط را رفع و رجوع می‌‌‌کنند و معمولا به شکل یک واحد عملیاتی متمرکز و تحت مدیریت فردی هستند که یکی از این عناوین را دارد:

معاون تجربه مشتری، معاون توسعه تقاضا یا مدیر بازاریابی دیجیتال. مثلا مایکروسافت، یک DCH دارد که نامش را «مرکز تقاضای جهانی» گذاشته. این تیم متشکل از متخصصان بازاریابی، فروش و علوم داده‌‌‌ است. به دلیل ابعاد و وسعت پایگاه مشتریان این شرکت، مرکز تقاضای جهانی یک واحد مجزاست که ساختار رهبری خودش را دارد. ابعاد تیم هر چقدر باشد، هدفش یکی است: هماهنگی کار میان بازاریابی و کانال‌‌‌های فروش. در مرحله بعد، باید در مورد چگونگی هماهنگی تصمیم بگیرید.

  آیا مرکز باید فعالیت‌‌‌ها را هماهنگ‌‌‌سازی کند یا سازمان‌دهی؟

شرکتی که رویکرد هماهنگی (coordination) را انتخاب می‌‌‌کند، از مرکز برای اطلاع‌‌‌رسانی به کانال‌‌‌های مختلف درباره تعاملات مشتری استفاده می‌‌‌کند. اما هر کانال، خودش تصمیم می‌گیرد که چه کار کند. این یک رویکرد غیرمتمرکز است و نقش بازاریابی و فروش «مبتنی بر محرک‌‌‌ها» را ایفا می‌‌‌کند. به عنوان مثال وقتی یک مشتری بالقوه از خود علاقه نشان می‌دهد‌

(مثلا با دانلود یک مقاله)، مرکز مشتری دیجیتال، واحد بازاریابی را مطلع می‌‌‌کند تا یک ایمیل شخصی‌‌‌سازی شده، به‌‌‌موقع و مرتبط برای او ارسال کند و واحد فروش را در جریان می‌‌‌گذارد تا یکی از فروشنده‌ها با مشتری تماس بگیرد و یک پیام درست در زمان مناسب به او ارسال کند. وقتی همه واحدها به اطلاعات یکسان دسترسی دارند، تجربه مشتری یکپارچه‌‌‌تر می‌شود و احتمال آنکه نتیجه مثبت باشد، بیشتر است.

رویکرد هماهنگی برای شرکت‌هایی که فرآیند فروششان دارای مراحل متوالی است ایده‌‌‌آل است (مثلا ابتدا بازاریابی مشتریان بالقوه را معرفی می‌‌‌کند، سپس واحدهای فروش داخلی ارزیابی‌‌‌شان می‌‌‌کنند و مدیران حساب معاملاتی، قرارداد را نهایی می‌‌‌کنند).

در هر مرحله، اطلاعات مشتری میان واحدهای مرتبط به اشتراک گذاشته می‌شود. اما برعکس، در رویکرد سازمان‌دهی (orchestration)، مرکز مشتری دیجیتال از طریق کنترل اینکه چه اتفاقی در چه زمانی بیفتد، تعاملات با مشتری را بهینه‌‌‌سازی می‌‌‌کند. در هر تعامل، یک سازمان‌‌‌دهنده که می‌تواند یک فرد یا سیستم دیجیتال باشد تصمیم می‌گیرد که شرکت باید چطور ارتباط مشتری را جلب کند: بهترین پیام چیست؟ چه زمانی؟ از کدام کانال؟ (پیام دیجیتال یا تماس تلفنی یا دیدار حضوری؟). رویکرد سازمان‌دهی برای کسب‌‌‌وکارهایی با درآمد مکرر مناسب است. در این کسب‌‌‌وکارها، چندین متخصص همزمان و به‌طور مداوم با مشتری‌‌‌ها کار می‌‌‌کنند تا هم مشتری‌‌‌های فعلی را حفظ و هم مشتری جدید جذب کنند. این کسب‌‌‌وکارها معمولا ابتدا از روش هماهنگی برای یافتن مشتری‌‌‌های جدید استفاده می‌‌‌کنند و وقتی فرصت پیدا شد و به مدیر حساب سپرده شد، به روش سازمان‌دهی سوئیچ می‌‌‌کنند. بعضی کسب‌‌‌وکارها نیز روش سازمان‌دهی را درون کانال‌‌‌های بازاریابی و فروش به کار می‌‌‌برند اما بین این دو از روش هماهنگی استفاده می‌‌‌کنند.

در روش سازمان‌دهی، سوال اصلی این است: چه کسی باید تصمیم‌گیری کند؟ اگر مهم‌ترین کانال، فروش شخصی باشد، پاسخ، «واحد فروش» است. اگر تعداد زیادی مشتری کوچک و متوسط وجود داشته باشد، بازاریابی یا یک سیستم دیجیتال می‌تواند این نقش را ایفا کند. بعضی شرکت‌ها به دنبال ایجاد تعادل میان این دو هستند. پاسخ به این سوال، تصمیم‌گیری‌‌‌های بعدی را مشخص می‌‌‌کند.

  آیا این مرکز باید بر فروش متمرکز باشد یا بازاریابی یا تعادلی میان هر دو؟

فروش‌‌‌محور: اشنایدر الکتریک یکی از بهترین نمونه‌های رویکرد فروش‌‌‌محور است. کارکنان فروش این شرکت نقش مهمی در تقویت روابط مشتری و افزایش درآمد با شرکت‌های بزرگ دارند. مشتری‌‌‌های اشنایدر نیازهای انرژی و فرآیندهای خرید پیچیده‌‌‌ای دارند که برای خرید موفق، به کمک مدیران حساب کلیدی، متخصصان راهکارها و کارشناسان خدمات نیاز دارند. DCH در اشنایدر کاملا بر افزایش بهره‌‌‌وری تیم فروش و موفقیت مشتریان تمرکز دارد. در این مدل، یک تیم مرکزی از کارشناسان‌(مثل مدیران محتوا، پرسنل عملیات‌‌‌های تجاری و تحلیلگران) وجود دارد که کارشان حمایت از مدیران حساب و تیم‌‌‌های فروش است. سیستم خدمات مشتری، ابزار اصلی مدیریت داده‌های مشتری و تعاملات فروش و روابط تجاری است. رابط‌‌‌های برنامه‌نویسی‌(APIs) سیستم خدمات مشتری را به سایر ابزارها از جمله اتوماسیون بازاریابی و پلتفرم‌‌‌های خدمات مشتری وصل می‌‌‌کنند. بدین‌ترتیب، قابلیت‌‌‌های کلیدی DCH به‌شدت افزایش می‌‌‌یابد.

بازاریابی‌‌‌محور: شرکت نرم‌‌‌افزارهای مالی «اینتوییت» از رویکرد بازاریابی استفاده می‌‌‌کند. مشتریان این شرکت عمدتا مصرف‌‌‌کننده‌ها، اعم از اشخاص و کسب‌‌‌وکارهای بسیار کوچک هستند که فرآیند خرید ساده‌‌‌ای دارند و معمولا با یک تماس تلفنی یا بازدید از وب‌سایت، تصمیم خود را می‌گیرند. پس از خرید، مشتری‌‌‌ها می‌توانند از طریق کانال‌‌‌های دیجیتالی از شرکت راهنمایی بگیرند. شرکت‌های متوسط نیز از این شرکت خرید می‌‌‌کنند. آنها عملکرد و نیازهای پیچیده‌‌‌تری دارند که اینتوییت در تلاش است بهتر درکشان کند و ببیند چه کسی در تصمیم‌گیری‌‌‌هایشان دخیل است و هر تصمیم‌گیرنده چه نیازهایی دارد. در مورد این مشتری‌‌‌ها، واحد بازاریابی اینتوییت به کمک فروشنده‌ها نیاز دارد.

رویکرد بازاریابی برای شرکت‌هایی مناسب است که به تعداد زیادی مشتری که نیازمند رویکرد مقرون‌به‌صرفه و دیجیتالی هستند خدمات می‌دهند.  در این حالت، مرکز مشتری دیجیتال معمولا شامل کارشناسانی با تخصص در زمینه بازاریابی دیجیتال و تولید محتوا و علوم داده‌هاست. گاهی نیز تیم‌‌‌های فروش داخلی در داخل مرکز قرار می‌گیرند. در اینجا کار اصلی ‌DCH، حمایت از اتوماسیون بازاریابی است، مثل پرتال‌‌‌های سلف‌‌‌سرویس، چت‌‌‌بات‌‌‌های هوش مصنوعی، انجمن‌‌‌های حمایت از مشتری و سایر قابلیت‌‌‌ها که به شرکت کمک می‌‌‌کنند به انبوهی از مشتریان به شکلی کارآمد خدمات دهد.

رویکرد ترکیبی: برای بعضی شرکت‌ها بهترین رویکرد، تعادل میان بازاریابی و فروش است. مثلا یک شرکت داروسازی آمریکایی برای ارائه اطلاعات داروهای تجویزی به حدود ۱۰۰‌هزار مرکز خدمات درمانی از طیف گسترده‌‌‌ای از کانال‌‌‌ها استفاده می‌‌‌کند.

مرکز مشتری دیجیتال این شرکت، سه هدف دارد: شخصی‌‌‌سازی اطلاعات و دسترسی، خودکارسازی و تسهیل فرآیندهای داخلی و درک کامل‌‌‌تر همه مشتری‌‌‌ها از جمله مراکز خدمات درمانی، بیماران، بیمه‌ها و نهادهای دولتی. این به شرکت کمک می‌‌‌کند ارزش بیشتری در سراسر سیستم خدمات درمانی ایجاد کند؛ مثلا از طریق شناسایی بیمارانی که بیماری‌‌‌شان تشخیص داده نشده و کمک به دسترسی آنها به درمان مناسب.

این مرکز در تلاش است تا در هر ارتباط با مشتری از موثرترین کانال ممکن استفاده شود(ایمیل یا پست شبکه‌های اجتماعی یا وبینار) و ارتباطات، مرتبط و به موقع باشند. یکی از مزایای کلیدی این رویکرد، پاسخگویی سریع به نیاز یا علاقه مشتری است. مثلا اگر یک مرکز خدمات درمانی در یک وبینار از خود علاقه نشان دهد، DCH بلافاصله اطلاعات تکمیلی به آن ارسال می‌‌‌کند. این رویکرد هدفمند که مجهز به بینش‌‌‌های هوش مصنوعی است، فرصت‌‌‌های ارتباطی را افزایش و تاثیرات اقدامات فروش و بازاریابی را بهبود می‌دهد. نتیجه نهایی، تجربه بهتر برای مشتری است.

رویکرد ترکیبی برای شرکت‌هایی مناسب است که به مشتری‌‌‌هایی با نیازها و منابع متوسط خدمات می‌دهند‌(چیزی ‌بین حساب‌‌‌های کلیدی و کسب‌‌‌وکارهای کوچک)‌. معمولا تیم‌‌‌های فروش متمرکز بر مناطق جغرافیایی خاص به این حساب‌‌‌ها خدمات می‌دهند. مرکز مدیریت ارتباطات مشتری و اتوماسیون بازاریابی نیز به هم متصلند و اهمیت یکسانی دارند.

شرکت‌هایی که به مشتریان در اندازه‌های مختلف خدمات می‌دهند ممکن است به DCH  انعطاف‌‌‌پذیر نیاز پیدا کنند که بتواند هر گروه متفاوت از مشتریان را به شکلی متفاوت پشتیبانی کند. مثلا در مورد کسب‌وکارهای کوچک، مرکز می‌تواند کل مسیر خرید را مدیریت کند و قابلیت‌‌‌های خرید دیجیتال را برای خرید خودکار و بدون نیاز به تعامل انسانی، فراهم کند. در مورد کسب‌‌‌وکارهای متوسط، DCH مرتبا با شرکای کانال و تیم‌‌‌های فروش همکاری می‌‌‌کند. برای معاملات بزرگ و پیچیده، تیم فروش داخلی وارد عمل می‌شود. در مورد مشتری‌‌‌های بزرگ‌ (که چندین تصمیم‌گیرنده، کاربرهای متفاوت و متنوع، واحدهای کسب‌‌‌وکار متعدد و مناطق جغرافیایی گسترده با نیازهای مختلف دارند) DCH  به افزایش تاثیرگذاری تیم‌‌‌های فروش کمک می‌‌‌کند.

 برنامه‌‌‌ریزی برای ایجاد مرکز مشتری دیجیتال

بعد از آنکه ساختار مناسب خود را انتخاب کردید باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید به تدریج قابلیت‌هایش را توسعه دهید یا تهاجمی عمل کنید. بعضی شرکت‌ها کار را با تکنولوژی‌‌‌های پایه و ابتدایی و داده‌های جداگانه شروع می‌‌‌کنند در حالی که برخی دیگر، سیستم‌‌‌های یکپارچه و پیشرفته دارند. هرچه سیستم‌‌‌های بیشتری به مرکز اضافه شود و از هوش مصنوعی برای دریافت اطلاعات لحظه‌‌‌ای استفاده شود، قدرت DCH افزایش خواهد یافت.

رویکرد تدریجی: این رویکرد برای شرکت‌هایی مناسب است که از قبل، زیرساخت‌‌‌های دیجیتال و کانال‌‌‌های فروش قوی دارند. این شرکت‌ها ابتدا سیستم‌‌‌های موجود را یکپارچه و ادغام کرده و سپس قابلیت‌‌‌های پیشرفته را اضافه می‌‌‌کنند.

رویکرد سریع و گسترده: این رویکرد مناسب سازمان‌هایی است که بازار جدیدی را هدف گرفته‌‌‌اند یا مدل کسب‌‌‌وکار خود را تغییر داده‌‌‌اند؛ مثلا تغییر تمرکز از فروش میدانی به فروش دیجیتال. هزینه و زمان اجرا به اندازه و پیچیدگی سازمان بستگی دارد.‌

منبع: HBR

مطالب پیشنهادی مدیران

ادامه مدیران
2 هفته پیش
1 ماه پیش
1 ماه پیش
1 ماه پیش
1 ماه پیش
1 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
5 ماه پیش
جدیدترین ترامپ و فصل تازه یارگیری/ پشت پرده شکاف فراآتلانتیکی و هم‌صدایی آمریکا با پوتین و شی چیست؟ 4 کشته در حملات روز جمعه روسیه به اوکراین هشدار القسام به ساکنان سرزمین‌های اشغالی تلاش دولت ترامپ برای تضعیف تحریم‌های روسیه جنگ لفظی ترامپ و ماسک/ میلیونر آمریکایی: ترامپ قدرنشناس است! تنش لفظی آلمان و روسیه/ رئیس دومای دولتی: برلین به دنبال درگیری با ماست فرمان اجرایی جدید ترامپ صادر شد بیانیه هشدارآمیز «ابوعبیده» به اشغالگران صهیونیست تماس تلفنی رئیس امارات با مسعود پزشکیان بازداشت مظنون پنچری خودروی نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی رایزنی واشنگتن با اروپایی‌ها درباره موضوع هسته‌ای ایران ترامپ: هیچ علاقه‌ای به گفت‌وگو با ایلان ماسک ندارم چرخش اریتره؛ چگونه بازیگر کوچک آفریقایی خود را در آغوش ایران، روسیه و چین جای داده است؟ جنگنده های اسرائیل مناطق شمالی غزه را به شدت بمباران کردند اعلام آمادگی این کشور برای اعطای پناهندگی به ایلان ماسک ارزیابی خسارات وارده به بیش از ۳ هزار کانتینر در حادثه بندر شهید رجایی آغاز خرید توافقی پیاز از کشاورزان جنوب کشور + زمان روزنامه شماره ۶۳۰۶ نحوه گرفتن خسارت به دلیل قطع برق 1404 اعلام شد + جزئیات توسعه همکاری‌های فضایی؛ محور اصلی رایزنی ایران و روسیه واکنش آلمان به اقدام آمریکا برای تحریم قضات دادگاه لاهه آمار تلفات ارتش اسرائیل به اعتراف رسمی وزیر اسرائیلی ماکرون را تهدید کرد یک حادثه امنیتی در شمال نوار غزه / یک ساختمان فرو ریخت حمایت حیاتی بورس پزشکیان: امیدواریم برکات عید خجسته قربان زمینه ساز گسترش صلح و برچیده شدن جنگ و ناامنی از منطقه باشد اظهارنظر جنجالی وزیر دفاع آمریکا درباره ایران پاشینیان از پزشکیان دعوت کرد دیدار نوه امام راحل(ره) با خانواده شهید سیدحسن نصرالله + عکس دانشگاه هلندی همکاری با ۳ دانشگاه اسرائیلی را معلق کرد یک مرد ساکن قدس شرقی به انجام ماموریت برای ایران متهم شد عراقچی: تلاش می‌کنیم تا اثبات کنیم برنامه‌ی ما صرفا صلح‌آمیز است تبریک شهردار مشهد مقدس به مناسبت عید سعید قربان (۱۶ خرداد ۱۴۰۴) تصاویر مردان میدان مین، در مشهد اکران می‌شود پیش بینی بازار سهام هفته/ تشدید رکود در بازار سهام با رشد ریسک معاملات سهامی+ نمودار تاکید پزشکیان و پاشینیان بر تعمیق روابط دوجانبه، تقویت مناسبات تاریخی و منافع مشترک ایران و ارمنستان حمله مقاومت فلسطین به مرکز فرماندهی و کنترل اسرائیل آمریکا در مذاکرات با ایران اروپا را کنار گذاشت فوری/ آمریکا تحریم تازه علیه ایران اعمال کرد واگنر از مالی خواهد رفت دیدار فرزین با رئیس بانک توسعه نوین بریکس اعلام زمان برگزاری یکصد و چهاردهمین جلسه حراج شمش طلا صحنه قتل الهه حسین نژاد فردا در تهران بازسازی می‌شود رایزنی اردوغان و محمد بن سلمان درباره مسائل منطقه‌ای پرداخت کامل مطالبات گندم‌کاران تا ۱۰ روز آینده شنبه سرنوشت‌ساز بورس واکنش مدودف به درگیری میان دونالد ترامپ و ایلان ماسک بازدید رئیس‌جمهور از احداث بیمارستان ۴۵۰ تخت‌خوابی ارومیه جهش 5 میلیون تومانی این مدل های 207 در بازار آزاد عملکرد سه خودروساز بزرگ در دو ماه اول 1404 هشدار عراقچی به تروئیکای اروپایی ۶ فیلمی که ۲۰۲۵ را در گیشه منفجر کردند کیفیت هوای کلانشهر مشهد امروز (۱۶ خرداد ۱۴۰۴) در شرایط بسیار ناسالم قرار دارد توضیحات مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد در خصوص بدهی به صندوق توسعه ملی یادداشت شهردار مشهد مقدس به مناسبت عید سعید قربان (۱۶ خرداد ۱۴۰۴) ایران حمله اسرائیل به لبنان را محکوم کرد مقام ایرانی: موضع متناقض آمریکا اساس گفت‌وگو و مذاکره را بی‌معنی کرده است هورا، بچه دختره! ابوترابی‌فرد: قدرت نوظهور ایران معادلات بین‌المللی را دگرگون ساخته است نامه ایران به شورای امنیت در پاسخ به اتهامات آمریکا شرط سنی برای دریافت پروانه کسب حذف شد برق غرب استان تهران چرا قطع شد؟ خرابکاری دوباره اوکراینی‌ها در خطوط راه‌آهن روسیه قیمت طلا امروز جمعه ۱۶ خرداد 1404/ افزایش قیمت+ جدول رد پای چین در یمن؛ از باب المندب تا دریای سرخ/ آیا اژدهای زرد پیوندهای اقتصادی‌اش با عربستان و امارات را قطع کرد؟ مهلت رفع تعهد ارزی صادرات سال ۱۴۰۳ تمدید شد + جزئیات نفت آمریکا از چشم چین افتاد؛ عقب‌نشینی پالایشگاه‌های پکن برای دومین ماه متوالی پیام اینستاگرامی وزیر تجارت خارجی ونزوئلا درباره دیدار با سفیر ایران اعضای جدید فهرست سیاه پولشویی اتحادیه اروپا انتقاد الحوثی از بی‌عملی مسلمانان در قبال جنایات رژیم صهیونیستی ترامپ تنش در روابط با ایلان ماسک را تایید کرد؟ نسل جدید ما احتیاج به ویژگی چهارم امام یعنی فلسفه ایشان در انقلاب دارد «سید اصغر قریشی» درگذشت تهدید ارتش اسرائیل به بزرگترین حمله به ضاحیه جنوبی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت آژیر خطر در قدس / پروازهای فرودگاه بن گوریون متوقف شد از اوراسیا تا جنوب شرق آسیا در تله بازی بزرگان/ چگونه قدرت‌های کوچک درگیر مانور آمریکا، روسیه و چین شده‌اند؟ وزارت امور خارجه روسیه بیانیه داد ترامپ: توافق با شی بسیار دشوار است قطعنامه ضدایرانی شورای حکام، بلافاصله به شورای امنیت ارسال نمی‌شود ترامپ توجیه کرد / چرا مصر در لیست ممنوعیت سفر اتباع ۱۲ کشور به آمریکا قرار نگرفت؟ آسمانی شدن مامور انتظامی آبادان حین ماموریت تأکید سفیر ایران بر لزوم بی‌طرفی اقدامات جهانی برای کاهش خطر بلایا تاکتیک ایران برای خلع سلاح رژیم صهیونیستی نیمه پنهان اجاره‌بها ادامه دور زدن دلار از سوی بانک‌های مرکزی این افراد واجد شرایط دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی شناخته شدند پزشکیان به السیسی تبریک گفت رایزنی تهران و مسکو درباره افغانستان ترامپ: با شی درباره ایران صحبت نکردم محمد حجتی هرسینی درگذشت پیام ویژه مسعود پزشکیان به سران کشورهای اسلامی اظهارات پزشکیان درباره رابطه ایران و عربستان افشاگری وال‌استریت‌ژورنال درباره یک اقدام پنتاگون واکنش حماس به اقدام مشکوک اسرائیل در غزه قالیباف: بریکس یک‌جانبه‌گرایی را از بین می‌برد ترامپ با شی گفت‌و‌گو کرد+ جزئیات موضع‌گیری آلمان درباره برنامه هسته‌ای ایران ایران این اقدام آمریکا را محکوم کرد اظهارات مهم پزشکیان درباره رابطه ایران و عربستان