مراحل ایجاد یک «مرکز مشتری دیجیتال»؛

بهبود سفر مشتری متناسب با ساختار سازمان

یک شنبه 1404/01/31 02:03 دسته بندی: مدیران کد خبر: 44452

راه‌حل، ایجاد یک «مرکز مشتری دیجیتال» یا Digital Customer Hub است. این مرکز در واقع یک سیستم است که داده‌ها را از واحدهای مختلف جمع‌آوری و در یک پلتفرم یکپارچه تحلیل می‌‌‌کند. با ادغام داده‌ها و تحلیل پیشرفته، بهره‌‌‌وری و کیفیت خدمات مشتری افزایش می‌‌‌یابد. این تنها یک مورد از مزایای این سیستم است.

در بخش نخست این مطلب (که دوشنبه، ۱۵بهمن در همین صفحه به چاپ رسید) به مزایای DCH اشاره کردیم و برخی از شرکت‌هایی که این سیستم را به شکلی موفقیت‌آمیز راه‌‌‌اندازی کرده‌‌‌اند، نام بردیم. در بخش دوم و پایانی، مراحل ایجاد مرکز مشتری دیجیتال را بررسی خواهیم کرد.

 انتخاب ساختار مناسب

وقتی شرکتی تصمیم به ایجاد یک مرکز مشتری دیجیتال می‌گیرد، باید یک سری انتخاب سازمانی انجام دهد: سیستم چقدر بزرگ خواهد بود؟ چه نقشی در عملیات تعامل با مشتری خواهد داشت؟ آیا فروش یا بازاریابی، شرکای اصلی خواهند بود؟

  اندازه مرکز چقدر باید باشد؟

بعضی از ‌DCHها متشکل از یک تیم ۵ تا ۱۰ نفره هستند که ارتباط میان واحدهای فروش، بازاریابی، خدمات، مالی و گروه‌های فناوری اطلاعات‌(علم داده‌ها و هوش مصنوعی و مهندسی شبکه) را مدیریت می‌کنند. این مناسب شرکت‌هایی است که تیم‌‌‌های فروش میدانی و کانال‌‌‌های محدود تعامل با مشتری دارند. وقتی تنوع کانال‌‌‌ها افزایش می‌‌‌یابد، تیم هماهنگی DCH ممکن است به ۵۰ نفر برسد. بعضی مراکز حتی بزرگ‌تر هستند و صدها عضو دارند، از جمله بازاریابان دیجیتال و دانشمندان داده‌‌‌. این تیم‌‌‌های بزرگ تمام نیازهای مشتریان کوچک و متوسط را رفع و رجوع می‌‌‌کنند و معمولا به شکل یک واحد عملیاتی متمرکز و تحت مدیریت فردی هستند که یکی از این عناوین را دارد:

معاون تجربه مشتری، معاون توسعه تقاضا یا مدیر بازاریابی دیجیتال. مثلا مایکروسافت، یک DCH دارد که نامش را «مرکز تقاضای جهانی» گذاشته. این تیم متشکل از متخصصان بازاریابی، فروش و علوم داده‌‌‌ است. به دلیل ابعاد و وسعت پایگاه مشتریان این شرکت، مرکز تقاضای جهانی یک واحد مجزاست که ساختار رهبری خودش را دارد. ابعاد تیم هر چقدر باشد، هدفش یکی است: هماهنگی کار میان بازاریابی و کانال‌‌‌های فروش. در مرحله بعد، باید در مورد چگونگی هماهنگی تصمیم بگیرید.

  آیا مرکز باید فعالیت‌‌‌ها را هماهنگ‌‌‌سازی کند یا سازمان‌دهی؟

شرکتی که رویکرد هماهنگی (coordination) را انتخاب می‌‌‌کند، از مرکز برای اطلاع‌‌‌رسانی به کانال‌‌‌های مختلف درباره تعاملات مشتری استفاده می‌‌‌کند. اما هر کانال، خودش تصمیم می‌گیرد که چه کار کند. این یک رویکرد غیرمتمرکز است و نقش بازاریابی و فروش «مبتنی بر محرک‌‌‌ها» را ایفا می‌‌‌کند. به عنوان مثال وقتی یک مشتری بالقوه از خود علاقه نشان می‌دهد‌

(مثلا با دانلود یک مقاله)، مرکز مشتری دیجیتال، واحد بازاریابی را مطلع می‌‌‌کند تا یک ایمیل شخصی‌‌‌سازی شده، به‌‌‌موقع و مرتبط برای او ارسال کند و واحد فروش را در جریان می‌‌‌گذارد تا یکی از فروشنده‌ها با مشتری تماس بگیرد و یک پیام درست در زمان مناسب به او ارسال کند. وقتی همه واحدها به اطلاعات یکسان دسترسی دارند، تجربه مشتری یکپارچه‌‌‌تر می‌شود و احتمال آنکه نتیجه مثبت باشد، بیشتر است.

رویکرد هماهنگی برای شرکت‌هایی که فرآیند فروششان دارای مراحل متوالی است ایده‌‌‌آل است (مثلا ابتدا بازاریابی مشتریان بالقوه را معرفی می‌‌‌کند، سپس واحدهای فروش داخلی ارزیابی‌‌‌شان می‌‌‌کنند و مدیران حساب معاملاتی، قرارداد را نهایی می‌‌‌کنند).

در هر مرحله، اطلاعات مشتری میان واحدهای مرتبط به اشتراک گذاشته می‌شود. اما برعکس، در رویکرد سازمان‌دهی (orchestration)، مرکز مشتری دیجیتال از طریق کنترل اینکه چه اتفاقی در چه زمانی بیفتد، تعاملات با مشتری را بهینه‌‌‌سازی می‌‌‌کند. در هر تعامل، یک سازمان‌‌‌دهنده که می‌تواند یک فرد یا سیستم دیجیتال باشد تصمیم می‌گیرد که شرکت باید چطور ارتباط مشتری را جلب کند: بهترین پیام چیست؟ چه زمانی؟ از کدام کانال؟ (پیام دیجیتال یا تماس تلفنی یا دیدار حضوری؟). رویکرد سازمان‌دهی برای کسب‌‌‌وکارهایی با درآمد مکرر مناسب است. در این کسب‌‌‌وکارها، چندین متخصص همزمان و به‌طور مداوم با مشتری‌‌‌ها کار می‌‌‌کنند تا هم مشتری‌‌‌های فعلی را حفظ و هم مشتری جدید جذب کنند. این کسب‌‌‌وکارها معمولا ابتدا از روش هماهنگی برای یافتن مشتری‌‌‌های جدید استفاده می‌‌‌کنند و وقتی فرصت پیدا شد و به مدیر حساب سپرده شد، به روش سازمان‌دهی سوئیچ می‌‌‌کنند. بعضی کسب‌‌‌وکارها نیز روش سازمان‌دهی را درون کانال‌‌‌های بازاریابی و فروش به کار می‌‌‌برند اما بین این دو از روش هماهنگی استفاده می‌‌‌کنند.

در روش سازمان‌دهی، سوال اصلی این است: چه کسی باید تصمیم‌گیری کند؟ اگر مهم‌ترین کانال، فروش شخصی باشد، پاسخ، «واحد فروش» است. اگر تعداد زیادی مشتری کوچک و متوسط وجود داشته باشد، بازاریابی یا یک سیستم دیجیتال می‌تواند این نقش را ایفا کند. بعضی شرکت‌ها به دنبال ایجاد تعادل میان این دو هستند. پاسخ به این سوال، تصمیم‌گیری‌‌‌های بعدی را مشخص می‌‌‌کند.

  آیا این مرکز باید بر فروش متمرکز باشد یا بازاریابی یا تعادلی میان هر دو؟

فروش‌‌‌محور: اشنایدر الکتریک یکی از بهترین نمونه‌های رویکرد فروش‌‌‌محور است. کارکنان فروش این شرکت نقش مهمی در تقویت روابط مشتری و افزایش درآمد با شرکت‌های بزرگ دارند. مشتری‌‌‌های اشنایدر نیازهای انرژی و فرآیندهای خرید پیچیده‌‌‌ای دارند که برای خرید موفق، به کمک مدیران حساب کلیدی، متخصصان راهکارها و کارشناسان خدمات نیاز دارند. DCH در اشنایدر کاملا بر افزایش بهره‌‌‌وری تیم فروش و موفقیت مشتریان تمرکز دارد. در این مدل، یک تیم مرکزی از کارشناسان‌(مثل مدیران محتوا، پرسنل عملیات‌‌‌های تجاری و تحلیلگران) وجود دارد که کارشان حمایت از مدیران حساب و تیم‌‌‌های فروش است. سیستم خدمات مشتری، ابزار اصلی مدیریت داده‌های مشتری و تعاملات فروش و روابط تجاری است. رابط‌‌‌های برنامه‌نویسی‌(APIs) سیستم خدمات مشتری را به سایر ابزارها از جمله اتوماسیون بازاریابی و پلتفرم‌‌‌های خدمات مشتری وصل می‌‌‌کنند. بدین‌ترتیب، قابلیت‌‌‌های کلیدی DCH به‌شدت افزایش می‌‌‌یابد.

بازاریابی‌‌‌محور: شرکت نرم‌‌‌افزارهای مالی «اینتوییت» از رویکرد بازاریابی استفاده می‌‌‌کند. مشتریان این شرکت عمدتا مصرف‌‌‌کننده‌ها، اعم از اشخاص و کسب‌‌‌وکارهای بسیار کوچک هستند که فرآیند خرید ساده‌‌‌ای دارند و معمولا با یک تماس تلفنی یا بازدید از وب‌سایت، تصمیم خود را می‌گیرند. پس از خرید، مشتری‌‌‌ها می‌توانند از طریق کانال‌‌‌های دیجیتالی از شرکت راهنمایی بگیرند. شرکت‌های متوسط نیز از این شرکت خرید می‌‌‌کنند. آنها عملکرد و نیازهای پیچیده‌‌‌تری دارند که اینتوییت در تلاش است بهتر درکشان کند و ببیند چه کسی در تصمیم‌گیری‌‌‌هایشان دخیل است و هر تصمیم‌گیرنده چه نیازهایی دارد. در مورد این مشتری‌‌‌ها، واحد بازاریابی اینتوییت به کمک فروشنده‌ها نیاز دارد.

رویکرد بازاریابی برای شرکت‌هایی مناسب است که به تعداد زیادی مشتری که نیازمند رویکرد مقرون‌به‌صرفه و دیجیتالی هستند خدمات می‌دهند.  در این حالت، مرکز مشتری دیجیتال معمولا شامل کارشناسانی با تخصص در زمینه بازاریابی دیجیتال و تولید محتوا و علوم داده‌هاست. گاهی نیز تیم‌‌‌های فروش داخلی در داخل مرکز قرار می‌گیرند. در اینجا کار اصلی ‌DCH، حمایت از اتوماسیون بازاریابی است، مثل پرتال‌‌‌های سلف‌‌‌سرویس، چت‌‌‌بات‌‌‌های هوش مصنوعی، انجمن‌‌‌های حمایت از مشتری و سایر قابلیت‌‌‌ها که به شرکت کمک می‌‌‌کنند به انبوهی از مشتریان به شکلی کارآمد خدمات دهد.

رویکرد ترکیبی: برای بعضی شرکت‌ها بهترین رویکرد، تعادل میان بازاریابی و فروش است. مثلا یک شرکت داروسازی آمریکایی برای ارائه اطلاعات داروهای تجویزی به حدود ۱۰۰‌هزار مرکز خدمات درمانی از طیف گسترده‌‌‌ای از کانال‌‌‌ها استفاده می‌‌‌کند.

مرکز مشتری دیجیتال این شرکت، سه هدف دارد: شخصی‌‌‌سازی اطلاعات و دسترسی، خودکارسازی و تسهیل فرآیندهای داخلی و درک کامل‌‌‌تر همه مشتری‌‌‌ها از جمله مراکز خدمات درمانی، بیماران، بیمه‌ها و نهادهای دولتی. این به شرکت کمک می‌‌‌کند ارزش بیشتری در سراسر سیستم خدمات درمانی ایجاد کند؛ مثلا از طریق شناسایی بیمارانی که بیماری‌‌‌شان تشخیص داده نشده و کمک به دسترسی آنها به درمان مناسب.

این مرکز در تلاش است تا در هر ارتباط با مشتری از موثرترین کانال ممکن استفاده شود(ایمیل یا پست شبکه‌های اجتماعی یا وبینار) و ارتباطات، مرتبط و به موقع باشند. یکی از مزایای کلیدی این رویکرد، پاسخگویی سریع به نیاز یا علاقه مشتری است. مثلا اگر یک مرکز خدمات درمانی در یک وبینار از خود علاقه نشان دهد، DCH بلافاصله اطلاعات تکمیلی به آن ارسال می‌‌‌کند. این رویکرد هدفمند که مجهز به بینش‌‌‌های هوش مصنوعی است، فرصت‌‌‌های ارتباطی را افزایش و تاثیرات اقدامات فروش و بازاریابی را بهبود می‌دهد. نتیجه نهایی، تجربه بهتر برای مشتری است.

رویکرد ترکیبی برای شرکت‌هایی مناسب است که به مشتری‌‌‌هایی با نیازها و منابع متوسط خدمات می‌دهند‌(چیزی ‌بین حساب‌‌‌های کلیدی و کسب‌‌‌وکارهای کوچک)‌. معمولا تیم‌‌‌های فروش متمرکز بر مناطق جغرافیایی خاص به این حساب‌‌‌ها خدمات می‌دهند. مرکز مدیریت ارتباطات مشتری و اتوماسیون بازاریابی نیز به هم متصلند و اهمیت یکسانی دارند.

شرکت‌هایی که به مشتریان در اندازه‌های مختلف خدمات می‌دهند ممکن است به DCH  انعطاف‌‌‌پذیر نیاز پیدا کنند که بتواند هر گروه متفاوت از مشتریان را به شکلی متفاوت پشتیبانی کند. مثلا در مورد کسب‌وکارهای کوچک، مرکز می‌تواند کل مسیر خرید را مدیریت کند و قابلیت‌‌‌های خرید دیجیتال را برای خرید خودکار و بدون نیاز به تعامل انسانی، فراهم کند. در مورد کسب‌‌‌وکارهای متوسط، DCH مرتبا با شرکای کانال و تیم‌‌‌های فروش همکاری می‌‌‌کند. برای معاملات بزرگ و پیچیده، تیم فروش داخلی وارد عمل می‌شود. در مورد مشتری‌‌‌های بزرگ‌ (که چندین تصمیم‌گیرنده، کاربرهای متفاوت و متنوع، واحدهای کسب‌‌‌وکار متعدد و مناطق جغرافیایی گسترده با نیازهای مختلف دارند) DCH  به افزایش تاثیرگذاری تیم‌‌‌های فروش کمک می‌‌‌کند.

 برنامه‌‌‌ریزی برای ایجاد مرکز مشتری دیجیتال

بعد از آنکه ساختار مناسب خود را انتخاب کردید باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید به تدریج قابلیت‌هایش را توسعه دهید یا تهاجمی عمل کنید. بعضی شرکت‌ها کار را با تکنولوژی‌‌‌های پایه و ابتدایی و داده‌های جداگانه شروع می‌‌‌کنند در حالی که برخی دیگر، سیستم‌‌‌های یکپارچه و پیشرفته دارند. هرچه سیستم‌‌‌های بیشتری به مرکز اضافه شود و از هوش مصنوعی برای دریافت اطلاعات لحظه‌‌‌ای استفاده شود، قدرت DCH افزایش خواهد یافت.

رویکرد تدریجی: این رویکرد برای شرکت‌هایی مناسب است که از قبل، زیرساخت‌‌‌های دیجیتال و کانال‌‌‌های فروش قوی دارند. این شرکت‌ها ابتدا سیستم‌‌‌های موجود را یکپارچه و ادغام کرده و سپس قابلیت‌‌‌های پیشرفته را اضافه می‌‌‌کنند.

رویکرد سریع و گسترده: این رویکرد مناسب سازمان‌هایی است که بازار جدیدی را هدف گرفته‌‌‌اند یا مدل کسب‌‌‌وکار خود را تغییر داده‌‌‌اند؛ مثلا تغییر تمرکز از فروش میدانی به فروش دیجیتال. هزینه و زمان اجرا به اندازه و پیچیدگی سازمان بستگی دارد.‌

منبع: HBR

مطالب پیشنهادی مدیران

ادامه مدیران
17 ساعت پیش
21 ساعت پیش
2 روز پیش
3 روز پیش
5 روز پیش
5 روز پیش
6 روز پیش
7 روز پیش
1 هفته پیش
1 هفته پیش
2 هفته پیش
2 هفته پیش
2 هفته پیش
2 هفته پیش
2 هفته پیش
3 هفته پیش
3 هفته پیش
1 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
2 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
3 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
4 ماه پیش
جدیدترین روند مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا از زبان مهاجرانی نامه مهم قالیباف به پزشکیان/ این قانون ابلاغ شد حمله تازه اسرائیل به جنوب لبنان/ یک نفر به شهادت رسید پول در راه بورس یارانه این دهک‌های درآمدی قطع شد نسخه تازه اقتصاددانان برای مهار تورم هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۳۱ فروردین ۱۴۰۴) سهم ۷۳.۳ درصدی پراید از خودرو‌های آلاینده در مشهد همه‌چیز درباره پروژه خط ۳ متروی مشهد، با هزینه ۱۰۰ همتی | راه‌اندازی بزرگ‌ترین جزیره ایستگاهی کشور در مشهد عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: سیاست‌های شورای ششم در حوزه مدیریت پسماند در مسیر تحقق است ثبت تخلف بیش از ۱۳ هزار موتورسیکلت‌ در مشهد انعقاد اولین قرارداد سرمایه‌گذاری بازی‌های کابلی در چهار بوستان شهر مشهد قیمت گوشت قرمز، گوشت مرغ و دام زنده امروز یکشنبه ۳۱ فروردین 1404 زمان آغاز ثبت سفارش گوشت قرمز اعلام شد کاهش ۲۰ درصدی صادرات نفت این کشور به آمریکا امشب؛ سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه واریز می‌شود شرکت راه‌آهن با شرکت منتسب به بابک زنجانی قرارداد امضا کرد ادعای گستاخانه سخنگوی نتانیاهو درباره ایران معاون پارلمانی جدید پزشکیان برای اولین بار به مجلس رفت چراغ سبز نمایندگان مجلس به یک لایحه موافقتنامه بین ایران و پرتغال گزارش غریب‌آبادی به مجلس درباره دور دوم مذاکرات ایران و آمریکا سکوت کره جنوبی در برابر تعرفه‌های آمریکا پشت پرده دیدار محرمانه رئیس موساد و ویتکاف برنامه نخست‌وزیر کانادا برای مقابله با تهدیدهای ترامپ حمایت بن‌سلمان عبدالعزیز از ایران/ درخواست ولیعهد عربستان از جامعه بین‌المللی + عکس موافقت نمایندگان مجلس با کلیات استفساریه مربوط به قانون مالیات بر ارزش افزوده ایران و آمریکا در مسیر احیای برجام 2؟/ تلاش ترامپ برای جبران ماموریت شکست خورده بایدن؛ واشنگتن در برابر دوراهی سخت حضور پوتین در مراسم عید پاک مسیحیان+ فیلم چشم انداز مذاکرات ایران و آمریکا از زبان ابطحی هیئت حماس با هاکان فیدان دیدار کرد نخست وزیر سابق اسرائیل در بیمارستان بستری شد واکنش کویت به نتایج دور دوم مذاکرات ایران و آمریکا برگزاری نشست ستاد اقتصادی دولت به ریاست پزشکیان جدیدترین موضع‌گیری رئیس‌جمهور لبنان درباره حزب‌الله تعداد قربانیان جنگ غزه باز هم افزایش یافت خواب تازه اسرائیل برای نوار غزه ارزش معاملات در بورس کالا به بیش از ۵۵ همت رسید+ جزئیات نرخ ارز دلار سکه طلا یورو امروز یکشنبه ۳۱ فروردین 1404/ کاهش قیمت‌ طلا و سکه+ جدول قیمت دلار، یورو و پوند امروز یکشنبه ۳۱ فروردین 1404+ جدول قیمت دلار مبادله‌ای امروز یکشنبه ۳۱ فروردین 1404+ جدول قیمت طلا، سکه و دلار امروز یکشنبه ۳۱ فروردین 1404/ کاهش قیمت‌ طلا و سکه+ جدول رشد چشمگیر فروش خودروهای سنگین در اسفندماه ۱۴۰۳ بلاتکلیفی در تعیین قیمت خودروهای وارداتی قیمت سکه در مرز سقوط؛ بازار طلا در تعلیق/ کف قیمت خواهد شکست؟/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز 31 فروردین 1404 بازار ارز در فاز اصلاحی؛ خیز قیمت دلار برای تثبیت یا اصلاح؟/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۳۱ فروردین 1404 قیمت بیت‌کوین و اتریوم امروز یکشنبه ۳۱ فروردین 1404/ افزایش قیمت بیت کوین قیمت دلار و یورو در صرافی ملی امروز یکشنبه ۳۱ فروردین 1404 قیمت دلار مبادله‌ای امروز یکشنبه ۳۱ فروردین 1404/ افزایش قیمت+ جدول قیمت طلا 18 عیار امروز یکشنبه ۳۱ فروردین 1404/ افت قیمت طلا+ جدول قیمت سکه، نیم‌سکه و ربع‌سکه امروز یکشنبه ۳۱ فروردین 1404/ کاهش قیمت+ جدول قیمت طلا و سکه امروز یکشنبه ۳۱ فروردین 1404/ کاهش قیمت طلا و سکه+ جدول قیمت خرید تضمینی گندم بلاتکلیف شد پیش‌بینی میزان تولید گندم برای امسال بخش خصوصی ۷۵۰ میلیون دلار در صنعت ریلی سرمایه‌گذاری کرد انتقاد تند اردوغان از عملکرد غرب در برابر جنایات اسرائیل در غزه ویتکاف دوباره به مسکو می‌رود؟ جلسه علنی مجلس به ریاست قالیباف آغاز شد+ دستور کار درخواست انگلیس از روسیه درباره آتش‌بس جنگ اوکراین تداوم حملات اسرائیل به مناطق مختلف غزه سردار فدوی: نباید در برابر دشمن تا بن دندان مسلح کوتاه آمد تظاهرات گسترده مخالفان ترامپ در آمریکا+ فیلم تصمیم جدید ترامپ صدای کره شمالی را درآورد 3 سناریوی محتمل برای آینده مذاکرات ایران و آمریکا+ فیلم رای منفی نمایندگان مجلس به مسکوت ماندن بررسی طرح مالیات بر سوداگری حماس: نتانیاهو تمایلی به بازگرداندن اسرا ندارد هشدار جدی یک وزارت‌خانه یمن درباره عواقب حملات اخیر آمریکا ژنرال اسرائیلی به دلیل امضای یک طومار برکنار شد موافقت نمایندگان مجلس با اصلاح طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی دیدار و رایزنی اسعد الشیبانی با هیئت آمریکایی رفع گره ترافیکی میدان امام‌حسین (ع) در مشهد با بهره‌برداری از دوربرگردان شرقی ابوطالب (۳۱ فروردین ۱۴۰۴) قیمت طلا امروز یکشنبه ۳۱ فروردین 1404+ جدول هدف اصلی ایران برای مذاکره با آمریکا به روایت عباس عراقچی روزنامه جمهوری اسلامی: ایران از طریق گسترش دیپلماسی می تواند به کشوری پیشرفته تبدیل شود واکنش اسرائیل به دور دوم مذاکرات ایران و آمریکا حرکت شاخص کل بورس تهران پس از دست‌انداز 3 میلیون واحدی!/ پیش بینی بازار سهام امروز 31 فروردین 1404 چرا ایران با وجود برخورداری از کارخانه، کشتی نمی‌سازد؟ آمریکا به گفت‌وگو با ایران نیاز دارد و چاره‌ای جز آن ندارد آینده بازار ارز و طلا در پسامذاکرات چه خواهد شد؟ توصیه مهم به تیم مذاکره‌کننده؛ ایران باید در مذاکرات خود، خواستار لغو اقدامات مقابله‌ای FATFشود جنگ زرگری یا دعوای نظامی چین و آمریکا؛ شرق آسیا قربانی یکه تازی ترامپ خواهد شد؟ نتانیاهو توقف جنگ در غزه را رد کرد تجارت آزاد با اوراسیا؛ افقی نو در مناسبات اقتصادی ایران نقشه آذربایجان برای مشتری گاز روسیه شکست خورد ارز کالاهای قاچاق چکونه تامین می‌شود؟ نگرانی سازمان ملل از تداوم حملات آمریکا به یمن پیشنهاد رئیس حزب دموکرات‌های اسرائیل برای جایگزینی نتانیاهو 40 مرتبه حمله هوایی آمریکا به یمن در شبانه‌روز گذشته 4 شهید در حمله آمریکا به یمن ترامپ کنترل روسیه بر شبه‌جزیره کریمه را به رسمیت می‌شناسد احتمال بازداشت الجولانی در عراق زلنسکی به آتش‌بس پوتین پاسخ داد بیانیه وزارت امورخارجه آمریکا درباره مذاکرات دور دوم با ایران/ پیشرفت هایی حاصل شد گفتگوی تلفنی عراقچی با همتای ایتالیایی قبل از عزیمت به تهران نتانیاهو پایان جنگ در غزه را نپذیرفت پاسخ زلنسکی به آتش بس پیشنهادی پوتین روزنامه شماره ۶۲۶۸ پیام سخنگوی وزارت خارجه در «ایکس» پس از پایان دور دوم مذاکرات مذاکرات رم، شکست سخت نتانیاهو در مقابل واشنگتن بود دویدن روی لبه تیغ؛ انتقال انرژی میان آرزو و واقعیت/ چگونه جهان برای عبور امن از نفت و گاز هم‌صدا می‌شود؟ واکنش اتحادیه اروپا به آتش‌بس موقت روسیه با اوکراین / جنگ تمام شود