به گزارش ایسنا، یکی از راههای آشنایی جویندگان کار با فرصتهای شغلی و تامین نیروی مورد نیاز صنایع و بنگاهها، برگزاری نمایشگاههای کار است. همه ساله نمایشگاههای کار در ایران با هدف تعامل مستقیم کارجویان و کارفرمایان برگزار میشود.
در این رویداد سازمانهای شرکت کننده موقعیتهای شغلی مختلف خود را ارائه میدهند و کارجویان ضمن مراجعه به نمایشگاه علاوه بر کسب اطلاعات درباره شرکتها و ارسال رزومه، با نمایندگان هر سازمان به طور مستقیم گفتوگو میکنند.
حضور در نمایشگاههای کار برای کارفرمایان مزیتهای بسیاری دارد و کمک میکند تا درک بهتری از نیازهای شغلی آینده داشته باشند.
یکی از دستاوردهای برگزاری نمایشگاههای کار برای بنگاهها،ارتقای برند کارفرمایی و تامین نیروی متخصص و برای کارجویان، پیدا کردن موقعیت و فرصت شغلی مناسب و شبکهسازی است.از سوی دیگر برپایی نمایشگاه کار به فارغالتحصیلان جویای کار کمک میکند تا ضمن شناسایی فرصتهای شغلی متنوع، با دریافت مشاورههای حرفهای مسیر شغلی خود را ارتقا دهند.
حضور در نمایشگاههای کار برای کارفرمایان نیز مزیتهای بسیاری دارد و کمک میکند تا درک بهتری از نیازهای شغلی آینده داشته باشند. تعامل با متقاضیان و شنیدن نقطه نظرات آنها میتواند سرنخهای مهمی درباره مهارتهای مورد تقاضا در بازار کار ارائه دهد.این امر به شرکتها اجازه میدهد تا برای نیازهای آینده خود برنامهریزی و دورههای آموزشی مناسبی برای کارکنان فعلی طراحی کنند.
به گزارش ایسنا، برای حضور در نمایشگاه کار داشتن رزومه مهم است. ارائه رزومهای از مهارتها، تجربیات کاری،تحصیلات و دستاوردها علاوه بر اینکه کمک میکند تجربیات و مهارتها نشان داده شود میتواند توجه کارفرمایان را برای بهکارگیری نیروی متناسب با نیاز شغلی جلب کند.
ارزیابی وضعیت رقبا،تقویت موقعیت رقابتی تولیدکنندگان و کارفرمایان در بازار و جذب استعدادهای برتر از دیگر نتایج و ویژگیهای برپایی نمایشگاههای کار است.
در همین راستا، اخیرا پانزدهمین نمایشگاه کار در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد و سید مالک حسینی ـ معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار از آن بازدید کرد.