افزایش قیمت خودرو در راه است؟

اقتصادنیوز: با تکیه بخش خصوصی بر مسند مدیریت بزرگ‌ترین خودروساز کشور، تغییر شیوه قیمت‌گذاری خودرو نیز در حال بررسی است.

پنج شنبه 1404/09/27 09:54 دسته بندی: اخبار خودرو کد خبر: 46205

به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: نشانه‌‌‌ها حاکی از آن است که نه‌تنها خودروسازان به دنبال اعلام قیمت‌های جدید هستند بلکه می‌خواهند شیوه قیمت‌گذاری نیز تغییر کند. به طوری که هیات‌مدیره خودروسازان قیمت را به‌طور ماهانه تعیین کرده و سپس نهادهای نظارتی به صورت پسینی وارد شده و قیمت‌های تعیین‌شده توسط هیات‌مدیره را تایید یا اصلاح کند.

دو روز پیش در جلسه مدیران ایران‌خودرو با سهامداران این شرکت، جمشید ایمانی، قائم‌‌‌مقام ارشد گروه صنعتی ایران‌خودرو گفته بود: «از شورای رقابت و سازمان حمایت درخواست کردیم که نظارت مراجع به صورت پسینی باشد یعنی هر ماه هیات‌‌‌مدیره خودروساز بر اساس نرخ ارز و تورم قیمت خودرو را تعدیل کند و بعدا مراجع نظارتی بر قیمت‌ها نظارت کنند.» بنابراین علاوه بر تغییر شیوه قیمت‌گذاری، خودروسازان می‌‌‌خواهند بهای رسمی محصولاتشان به صورت ماهانه تعیین شود.

با وجود این خودروسازان برای رسیدن به این اهداف مسیر پرچالشی را پیش رو دارند، چراکه مسیر بوروکراسی سختی در پیش است و باید از شورای رقابت و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کسب مجوز کنند. یعنی از نهادهایی که از ابتدا مخالف واگذاری مدیریت ایران‌خودرو به بخش خصوصی بودند.

اما چرا خودروسازان تقریبا دو ماه پس از اعلام قیمت خودرو به دنبال قیمت‌گذاری جدید هستند؟ جواب این پرسش را باید در تحولات سیاستگذاری ارزی دنبال کرد. اواخر آذرماه امسال و تنها کمتر از یک ماه پس از قیمت‌گذاری جدید خودرو در ۲۸ آبان ماه، دولت تصمیم گرفت ارز نیمایی را حذف کرده و نرخ ارز تجاری را شناور کند. موضوعی که البته در بلندمدت و حتی میان‌‌‌مدت می‌تواند برای صنعت خودروی ایران اتفاق خوبی محسوب شود اما بدون شک این تصمیم موجب رشد هزینه‌‌‌های خودروسازان نیز شده است. با حذف ارز نیمایی و جایگزینی ارز توافقی با آن (ارزی که قیمت بالاتری دارد) عملا اثر اصلاح قیمت میانگین ۳۰درصدی که اواخر آبان ماه در خودروهای داخلی اعمال شد، از بین رفت. 

چون خودروسازان و قطعه‌‌‌سازان حالا با حذف نیما باید ارز موردنیاز خود را گران‌‌‌تر بخرند به‌طوری که این موضوع هزینه تولیدشان را افزایش داده، تا حدی که اثر اصلاح ۳۰درصدی قیمت تعدیل می‌شود. از طرف دیگر مبنای محاسباتی ارزی که خودروسازان با آن قطعه یا مواد اولیه خریداری می‌کنند نیز افزایش یافته است. این تعرفه که تاکنون با دلار ۲۸هزار و ۵۰۰تومانی محاسبه می‌‌‌شد حالا بر اساس ارز مرکز مبادله طلا و ارز، که حدود ۷۰‌هزار تومان است، محاسبه می‌شود. بنابراین هزینه‌‌‌های خودروسازان به شدت افزایشی شده است.

گرچه زیان خودروسازان در ۹ ماهه امسال به طور قابل‌توجهی کاهش داشته، به طوری که حتی در این بازه زمانی سوددهی نیز داشته‌‌‌اند اما رشد شدید هزینه‌‌‌ها می‌تواند دوباره آنها را به ریل زیان بازگرداند. در واقع خودروسازان از ابتدای امسال سعی کردند با خروج محصولات ابرزیان‌‌‌ده خود از خط تولید، از ورطه زیان خارج شوند. روشن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین مثال در این مورد توقف تولید پژوپارس است. از ۱۱۰همتی که ایران‌‌‌‌‌‌‌‌‌خودرو سال گذشته زیان کرد، ۵۱همت تنها برای تولید پژو پارس بوده است. بنابراین خروج این خودروی زیان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ده از خط تولید کمک زیادی به ایران‌‌‌‌‌‌‌‌‌خودرو برای کاهش زیان در سال‌جاری کرده است. با وجود این عوامل مذکور باعث شده که هزینه‌‌‌های خودروسازان به شدت افزایش پیدا کند. 

همین موضوع است که سبب شده خودروسازان بازهم به دنبال رشد قیمت قیمت جدید برای محصولاتشان باشند. از آنجا که بهره‌‌‌وری در صنعت خودروی ایران وضعیت مناسبی ندارد عموما افزایش هزینه‌‌‌ها در قامت رشد قیمت جبران می‌شود.

اما موضوع قابل‌توجه دیگری که در این میان وجود دارد، این است که اساسا تصمیم در مورد شیوه قیمت‌گذاری نباید پس از خصوصی‌‌‌سازی مدیریت خودروسازان انجام می‌‌‌شد. از همان ابتدا که موضوع خروج دولت از مدیریت خودروسازی‌‌‌ها مطرح بود، تعیین‌تکلیف این موضوع به عنوان یکی از پیش‌‌‌شرط‌‌‌های این تصمیم باید مدنظر قرار می‌گرفت. سیاستگذاران و نمایندگان مجلس بارها در مصاحبه‌‌‌های مختلف اعلام کردند که پیش از واگذاری باید تکلیف قیمت‌گذاری مشخص شود اما حالا در وضعیتی هستیم که مدیریت بزرگ‌ترین خودروساز کشور خصوصی است، اما هنوز تکلیف قیمت‌گذاری دستوری مبهم است.

دو سناریو برای آینده قیمت‌گذاری

همان‌طور که اشاره شد خودروسازان این بار علاوه بر اعلام قیمت‌های جدید به دنبال تغییر شیوه قیمت‌گذاری و همچنین تغییرات ماهانه آن هستند. اما آیا نهادهای نظارتی زیر بار این موضوع خواهند رفت؟ دلایل کافی برای رد یا تایید این موضوع وجود دارد که آنها را مرور می‌‌‌کنیم. از طرفی دو نهاد تاثیرگذار در قیمت خودرو، هر دو مخالف حضور بخش خصوصی در مسند مدیریت خودروسازان بودند بنابراین عجیب نیست اگر این نهادها با درخواست تغییر قیمت و همچنین تغییر شیوه قیمت‌گذاری مخالفت کنند. باید توجه داشت که موافقت با این تصمیم به معنای محدودیت قدرت این نهادها نیز خواهد بود.

اما از طرف دیگر مدیریت یکی از خودروسازان مهم کشور نیز دیگر خصوصی است. بنابراین سیاستگذار خودرو نمی‌تواند به آنها دیکته کند که چه میزان تولید و عرضه داشته باشند. پس اگر سیاستگذار فشار زیادی برای فروش خودرو در قیمت خاصی به آنها وارد کند یا مثل سنوات گذشته بخواهد که آنها محصول خود را به قیمتی کمتر از بهای تمام‌شده خودرو فروخته و وارد چرخه زیان شوند، به راحتی می‌توانند تولید را کاهش دهند یا حتی متوقف کنند. این موضوع در نهایت می‌تواند به زیان مصرف‌کنندگان تمام شده و نهادهای تصمیم‌گیر و سیاستگذار را سیبل انتقادات قرار دهد. بنابراین ممکن است آنها به‌رغم میل خود برای پیشگیری از این اتفاق زیر بار خواسته خودروسازان بروند.

اما آیا اجرای طرح‌‌‌ خودروسازان به ضرر مصرف‌کنندگان تمام می‌شود؟ در نشست دو روز پیش مدیران جدید ایران‌خودرو با سهامداران، آنها برخی روش‌های پیشنهادی را برای جلوگیری از این اتفاق مطرح کردند. آنها اعلام کردند که به دنبال به حداقل رساندن اختلاف قیمت بازار و کارخانه هستند. اگر این اتفاق رخ دهد می‌تواند هم به نفع تولیدکننده و هم مصرف‌کننده شود.

آن‌طور که انجمن صنایع همگن قطعه‌‌‌سازان در آخرین آمار خود اعلام کرد، طی سال‌های اخیر از محل اختلاف قیمت کارخانه و بازار ۵۰۰همت رانت سیاه به جیب دلالان رفته است. در واقع این اختلاف قیمت که سال گذشته در مورد برخی محصولات حتی به ۱۰۰‌درصد هم رسید، موجب شد که دلالان به سمت بازار خودرو هجوم بیاورند به طوری که در طرح‌‌‌های فروش ایران‌خودرو حتی تا ۹ میلیون نفر ثبت‌نام می‌‌‌کردند، این در شرایطی است که به گفته کارشناسان نیاز بازار خودروی ایران سالانه تنها یک میلیون دستگاه است. بنابراین حجم بسیار زیادی تقاضای کاذب ایجاد شد. دست مصرف‌کنندگان واقعی به خودرو نمی‌‌‌رسید و از طرف مقابل سودی هم به جیب خودروساز نمی‌‌‌رفت. 

بنابراین تصمیماتی که سیاستگذار در سال‌های اخیر اتخاذ کرد موجب شد که یک بازی تماما باخت-باخت بین مصرف‌کننده و تولیدکننده ایجاد شود و تنها برنده آن طرف سوم، یعنی دلالان و سوداگران باشند. اما اگر خواسته خودروسازان برای نزدیک شدن قیمت کارخانه به بازار محقق شود، می‌تواند موجب خروج دلالان از این بازار شده و دسترسی به خودرو را برای مصرف‌کنندگان بهتر کند. کمااینکه بعد از افزایش قیمت رسمی در اواخر آبان ماه نیز شاهد بودیم که بازار دلالان خودرو تا حد زیادی از سکه افتاد، «دنیای‌اقتصاد» نیز در گزارشی تحت عنوان «بازار کساد حواله خودرو» به این موضوع پرداخت.

موضوع دیگری که از طرف مدیران جدید بزرگ‌ترین خودروساز کشور مطرح شد، حذف قرعه‌‌‌کشی خودرو بود. مدیرعامل جدید ایران خودرو در جلسه دو روز پیش که به آن اشاره کردیم، تاکید کرد: «اگر دستور‌‌‌العمل شورای رقابت اصلاح شود در آینده می‌توان امیدوار بود قرعه‌‌‌کشی حذف شود.» در واقع حذف قرعه‌‌‌کشی هم از طریق خروج تقاضای کاذب از بازار می‌تواند رخ دهد، هم از طریق رشد تولید. در واقع اگر خودروسازان سودده شوند، می‌توانند به راحتی میزان تیراژ خود را افزایش دهند. ظرفیت تولید خودرو در ایران، حدود یک میلیون و ۷۰۰‌هزار دستگاه است.

این در شرایطی است که سال گذشته تولید خودروی سواری تنها یک میلیون و ۱۳۱‌هزار دستگاه بود. تولید کمتر از ظرفیت عموما به خاطر مشکلات نقدینگی و زیان‌‌‌دهی خودروسازان اتفاق افتاده بود. به عبارت دیگر اساسا تولیدکنندگان بزرگ خودروی کشور توان مالی تولید بیشتر را نداشتند. اما اگر با تعدیل قیمت رسمی خودرو و سوددهی خودروسازان عرضه مناسب‌‌‌تر شود با هماهنگ شدن عرضه و تقاضا، قیمت خودرو در بازار حتی می‌تواند تعدیل شود. «قیمت خودرو» بعد از واگذاری مدیریت ایران خودرو در واقع مهم‌ترین دغدغه مصرف‌کنندگان بود. در نظرسنجی هم که پیش از این «دنیای‌اقتصاد» انجام داده بود، آرای ثبت شده به خوبی نشان‌‌‌دهنده این نگرانی بود.

اما سومین راهی که خودروسازان برای انتفاع مصرف‌کنندگان از این تصمیم پیشنهاد دادند فروش اقساطی خودرو بود. مدیرعامل جدید ایران خودرو تاکید کرد که در صورت قبول این پیشنهادها، می‌توان فروش لیزینگی خودرو را دوباره بازگرداند. این روش نیز می‌تواند دسترسی متقاضیان به خرید خودرو را افزایش دهد.

به هر صورت مشخص نیست که آیا شورای رقابت، سازمان حمایت و دیگر نهادهای نظارتی زیر بار درخواست خودروسازان خواهند رفت یا نه. هر دو سناریو احتمال دارد و دلایلی نیز برای تایید آنها وجود دارد.

اما ممکن است که این نهادها بخواهند راه‌‌‌حل سوم و میانی را انتخاب کنند، یعنی شیوه قیمت‌گذاری را تغییر ندهند و تنها به اعلام قیمت‌های جدید بسنده کنند. یا اینکه اساسا قیمت‌گذاری محصولات آنها را به صورت یکجا انجام ندهند و مورد به مورد و در فواصل زمانی کوتاه قیمت خودروهای مختلف را افزایش دهند. به هر شکل اما سیاستگذاران باید با این موضوع کنار بیایند که تغییرات جدی با حضور بخش خصوصی در صنعت خودروی ایران رخ داده است.

مطالب پیشنهادی اخبار خودرو

ادامه اخبار خودرو
5 ساعت پیش
21 ساعت پیش
1 روز پیش
2 روز پیش
2 روز پیش
2 روز پیش
3 روز پیش
3 روز پیش
3 روز پیش
4 روز پیش
4 روز پیش
4 روز پیش
4 روز پیش
4 روز پیش
5 روز پیش
5 روز پیش
5 روز پیش
5 روز پیش
5 روز پیش
6 روز پیش
6 روز پیش
6 روز پیش
7 روز پیش
1 هفته پیش
1 هفته پیش
1 هفته پیش
1 هفته پیش
1 هفته پیش
1 هفته پیش
1 هفته پیش
1 هفته پیش
1 هفته پیش
1 هفته پیش
1 هفته پیش
1 هفته پیش
1 هفته پیش
1 هفته پیش
2 هفته پیش
2 هفته پیش
2 هفته پیش
2 هفته پیش
2 هفته پیش
2 هفته پیش
2 هفته پیش
2 هفته پیش
2 هفته پیش
2 هفته پیش
2 هفته پیش
2 هفته پیش
2 هفته پیش
2 هفته پیش
2 هفته پیش
2 هفته پیش
2 هفته پیش
2 هفته پیش
2 هفته پیش
2 هفته پیش
2 هفته پیش
2 هفته پیش
2 هفته پیش
2 هفته پیش
2 هفته پیش
2 هفته پیش
3 هفته پیش
3 هفته پیش
3 هفته پیش
3 هفته پیش
3 هفته پیش
3 هفته پیش
3 هفته پیش
3 هفته پیش
3 هفته پیش
3 هفته پیش
3 هفته پیش
3 هفته پیش
3 هفته پیش
3 هفته پیش
3 هفته پیش
3 هفته پیش
3 هفته پیش
3 هفته پیش
3 هفته پیش
3 هفته پیش
3 هفته پیش
3 هفته پیش
3 هفته پیش
3 هفته پیش
3 هفته پیش
3 هفته پیش
3 هفته پیش
4 هفته پیش
4 هفته پیش
4 هفته پیش
4 هفته پیش
4 هفته پیش
4 هفته پیش
4 هفته پیش
4 هفته پیش
4 هفته پیش
4 هفته پیش
4 هفته پیش
4 هفته پیش
4 هفته پیش
4 هفته پیش
4 هفته پیش
4 هفته پیش
4 هفته پیش
4 هفته پیش
4 هفته پیش
4 هفته پیش
4 هفته پیش
4 هفته پیش
4 هفته پیش
4 هفته پیش
4 هفته پیش
4 هفته پیش
4 هفته پیش
4 هفته پیش
1 ماه پیش
1 ماه پیش
1 ماه پیش
1 ماه پیش
1 ماه پیش
1 ماه پیش
1 ماه پیش
1 ماه پیش
1 ماه پیش
1 ماه پیش
1 ماه پیش
1 ماه پیش
1 ماه پیش
1 ماه پیش
1 ماه پیش
1 ماه پیش
1 ماه پیش
1 ماه پیش
1 ماه پیش
1 ماه پیش
1 ماه پیش
1 ماه پیش
1 ماه پیش
1 ماه پیش
1 ماه پیش
1 ماه پیش
1 ماه پیش
1 ماه پیش
1 ماه پیش
1 ماه پیش
1 ماه پیش
1 ماه پیش
جدیدترین اعتراف یک رسانه آمریکایی : پهپاد لوکاس به پای شاهد نمی‌رسد حمله مرگبار آمریکا به یک شناور/ چند نفر کشته شدند؟ رشد هیجان انگیز بورس تهران | مرزهای روانی، یکی یکی پودر می شوند | 4.5 همت پول وارد بازار شد ۳۰۰ شورا در انتظار ادغام یا انحلال | گام عملی برای کوچک کردن دولت به روایت معاون رئیس جمهور شهروند روسی زندانی در ایران آزاد شد + جزئیات روایت تازه از پشت‌پرده لایحه حجاب / لایحه‌ای که با 15 ماده ارسال شد و به 75 ماده شد رئیس جمهور لبنان: گفت‌وگو با اسرائیل به معنای تسلیم شدن نیست سنگی که محمود احمدی‌نژاد 20 سال پیش در چاه هولوکاست انداخت موشک های ایرانی هوشمند می‌شوند/ تولیدات جدید مجهز به هوش مصنوعی در راه است فوری/ 5 جنگنده آمریکایی در نزدیکی مرز ونزوئلا به پرواز درآمدند خبرنگار اسرائیلی مدعی شد: ایران آماده جنگ می‌شود / تهران با وعده پول از صدها تا هزاران دلار در اسرائیل جاسوس جذب می‌کند نام رافائل گروسی در میان مخاطبان موبایل هک‌شده‌ نفتالی بنت بازار خودرو ترمز برید / این مدل پژو 90 میلیون دیگر گران شد شوک مثبت به بورس آماده‌باش ۶۵۰۰ نیروی خدمات شهری مشهد درپی بارش برف (۲۶ آذر ۱۴۰۴) روزنامه شماره ۶۴۶۴ توصیه مهم رئیس اتحادیه طلا درباره سکه های تقلبی فرمانده جدید نیروی هوایی ارتش کیست؟ چرخش 180 درجه‌ای اردوغان برای F-35 واکنش وزارت دفاع عراق به خبر انفجار در پایگاه هوایی بلد واکنش معاون وزیر ارشاد به سیم کارت سفید خبرنگاران / ابزار کار خبرنگار در دنیای امروز، اینترنت است + فیلم انصارالله یمن: یورش نتانیاهو به مسجدالاقصی اهانتی آشکار است سردار شکارچی: بخش اعظم شبکه جاسوسی دشمن خنثی شده است / خطر جنگ شناختی از جنگ نظامی بیشتر است پزشکیان: وحدت، حلقه گمشده امروز امت اسلامی است + فیلم خطر بزرگ برای سوریه در پسااسد | سوری‌ها همچنان اسیر تحریم‌های آمریکا | معافیت‌های موقت کافی نیستند نوذر شفیعی: درگیری ایران با آمریکا، مانع همکاری جدی با چین است واکنش ایران به اقدامات آمریکا علیه ونزوئلا /جامعه جهانی واکنش نشان ندهد بدعتی خطرناک شکل می‌گیرد اجاره‌بهای دستوری از کجا آمد؟ توصیه مهم اتحادیه طلا درباره سکه های تقلبی اعلام نرخ ارز توافقی در دو تالار مرکز مبادله/ ارز مسافری و دانشجویی بر مبنای نرخ تالار دوم مرکز مبادله است صعود قیمت تتر به کانال ۱۳۱ هزار تومان | بیت‌کوین در آستانه ۹۰ هزار دلار | بازار رمزارز زیر سایه ترس و انباشت نهنگ‌ها دلار تا کجا افزایشی خواهد بود؟ / پیش‌بینی مهم یک کارشناس اقتصادی شهردار مشهد مقدس: رانندگان همواره پای کار خدمت به مردم و زائران بوده‌اند + فیلم شهری که با عشق حرکت می‌کند | روایت شهرآرانیوز از قهرمانان گمنام حمل‌ونقل در مشهد + فیلم محدودیت‌های تحریمی، چالش اصلی پیش روی توسعه قطار شهری مشهد است معاون اول درگذشت پدر مدیرعامل شرکت مس ایران را تسلیت گفت سمینار «سیمان، هوشمندسازی فرآیند از معدن تا فروش» برگزار شد سردار فدوی: باید برای رسیدن به علم «نافع» تلاش کنیم/ هیچ کس دیگر مسائل کشور و انقلاب را حل نمی‌کند بیانیه وزارت خارجه درخصوص دیدار عراقچی و لاوروف پوتین درباره ترامپ چطور فکر می کند؟ / جان بولتون: ترامپ فکر می‌کند پوتین دوست اوست روحانی: به اوباما گفتم اگر توافق اول درست انجام شود، بقیه مسائل بعداً حل می‌شود پایان هفتمین مرحله پیش‌فروش سکه با تخصیص بیش از ۵۱ هزار قطعه/ تحویل از ۵ فروردین ۱۴۰۵ دلار در قله تاریخی | افزایش قیمت 2440 تومانی در یک روز | دلار مبادله‌ای 32 هزار تومان گران شد قیمت طلا و سکه یک قدم تا ثبت رکورد جدید | سکه 3 میلیون و 600 هزار تومان گران شد | طلا به ۱۳.۷ میلیون رسید لاوروف: اروپایی‌ها عادت کرده‌اند زندگی خود را با هزینه دیگران تأمین کنند | عراقچی: تروئیکا دیگر هیچ ظرفیتی برای مذاکره ندارد عراقچی: توافق قاهره ملغی شد/ آژانس پروتکلی برای بازدید از سایت‌های موردحمله ندارد جزئیات جدید از میزان افزایش دستمزد ۱۴۰۵ حذف ۵ فرد و نهاد ایرانی و سوری از فهرست تحریمی انگلیس دادگاه نتانیاهو پس از دریافت پیام فوری برای دقایقی متوقف شد مقاومت شاخص‌های بورس در روز پرعرضه | ارزش معاملات پایین آمد اما... | پیام خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت درخشش پاییزی بورس درآستانه بیستمین سالگرد تأسیس بانک پاسارگاد؛ کسب رتبه 119 در بین 1000 بانک برتر جهان با 43 پله صعود عراقچی: روابط ایران و روسیه هر روز نزدیک‌تر و پیوسته‌تر می‌شود پسر ترامپ به قوانین استرالیا تاخت اظهارات مهم وزیر کار درباره وضعیت حقوق و کالابرگ / افزایش حقوق در راه است؟ شکایت رسمی وزیر پزشکیان از نماینده تهران عراقچی: ایران از حق خود صرف نظر نمی‌کند+ فیلم آتش‌بس در اوکراین نزدیک است؟ | نگرانی‌ها از واکنش پوتین همچنان بالاست | تضمین‌های درجه 2 به زلنسکی داده شد! لاوروف:اروپایی‌ها عادت کرده‌اند زندگی خود را به هزینه دیگران تأمین کنند | عراقچی: تروئیکا دیگر هیچ ظرفیتی برای مذاکره ندارد | عراقچی : افزایش آمادگی پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد هم‌زمان با بارش‌ها شهری که با عشق حرکت می‌کند | روایت شهرآرانیوز از قهرمانان گمنام حمل‌ونقل در مشهد ساعت کاری بانک ها از اول دی ماه 1404 اعلام شد محاصره نفتی ونزوئلا؛ بازی پرریسک واشنگتن ساعت کاری بانک‌ها از اول دی اعلام شد نقشه توسعه متوازن مشهد روی میز استانداری و آستان قدس هوشمندسازی و ساماندهی مشاغل شهری در مشهد با تمرکز بر خدمات شهروندی حضرتی: استیضاح ها در شرایط جنگی به نفع هیچ کس نیست/ رئیس مجلس تکلیف این موضوعات را روشن کند+ فیلم ترامپ اعتراف کرد/ نفوذ اسرائیل در آمریکا کاهش یافته است سردار فدوی: باید خودمان مسائل مربوط به ایران را حل کنیم، هیچ‌کس دیگری این مسائل را حل نمی‌کند عراقچی با لاوروف دیدار کرد جزئیاتی مهم از دیدار عراقچی و لاوروف در مسکو مقاومت شاخص‌های بورس در روز پرعرضه | ارزش معاملات پایین آمد، اما شاخص نه | پیام خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت شهردار مشهد مقدس: رانندگان همواره پای کار خدمت به مردم و زائران بوده‌اند ثبت ۱۶.۵ میلی‌متر بارش طی ۱۵ ساعت منتهی به صبح امروز در مشهد (۲۶ آذر ۱۴۰۴) | رفع سریع ۶ مورد آب‌گرفتگی گزارش‌شده در سطح معابر یحیی فروتن مدیرعامل بانک پارسیان شد قیمت طلا در آستانه رکورد تاریخی | هر اونس به 5000 دلار می‌رسد؟ | نقره قله جدید را فتح کرد | اثر فرمان ترامپ در افزایش قیمت‌ها اختلاف قیمت نجومی خودروهای ثبت‌نامی ایران‌خودرو با بازار/ با خرید این خودرو 800 میلیون تومان سود می کنید قیمت طلا ۱۸ عیار امروز چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۴/افزایش قیمت+ جدول قیمت سکه، نیم‌سکه و ربع‌سکه امروز چهارشنبه ۲۶ آذر۱۴۰۴/افزایش قیمت+جدول قیمت دلار مبادله‌ای امروز چهارشنبه ۲۶ آذر1404/افزایش قیمت +جدول قیمت دلار، یورو و پوند امروز چهارشنبه ۲۶ آذر1404/افزایش قیمت دلار و یورو+ جدول قیمت طلا و سکه امروز چهارشنبه ۲۶ آذر۱۴۰۴/افزایش قیمت طلا و سکه + جدول قیمت دلار و یورو در صرافی ملی امروز چهارشنبه ۲۶ آذر1404/افزایش قیمت دلار یورو قیمت طلا، سکه و دلار امروز چهارشنبه ۲۶ آذر1404/افزایش قیمت طلا و سکه+ جدول نرخ ارز، دلار، سکه، طلا و یورو امروز چهارشنبه ۲۶ آذر1404/افزایش قیمت طلا و سکه + جدول اتوبوس‌های گردشگری مشهد، مسیری جدید برای معرفی جاذبه‌های کمترشناخته‌شده شهر و رونق اقتصادی آزاد ارمکی: طبقه متوسط کشور را نجات خواهد داد+ فیلم می خواستند رضا پهلوی بعد از جنگ شاه تهران و کرج و حواشی شود/ دنبال تجزیه خوزستان و کردستان و بلوچستان و آذربایجان بودند جمهوری اسلامی: در وضعیت «نه جنگ، نه صلح» هستیم/ هر رخنه امنیتی داخلی می‌تواند به اهرمی برای ضربه خارجی تبدیل شود/ باید مسئله اتباع غیرمجاز را بازتعریف کنیم سفر استانی اژه‌ای نیمه کاره ماند/ علت چه بود؟ عراقچی: احتمال جنگ همیشه بوده و الان هم وجود دارد | باید در نحوه همکاری خودمان با آژانس تجدیدنظر کنیم | ترامپ شانس دریافت جایزه صلح نوبل را داشت اگر.. احتمال تغییر شهردار تهران؟/ چمران از پاسخ طفره رفت تعدد موضع‌گیری‌ها باعث ایجاد مشکل در روابط ایران و لبنان شده/ باید از ورود به موضوعات مورد مناقشه در لبنان بپرهیزیم/ ایران و لبنان برای حل مسائل خود نیاز به میانجی ندارند عملیات ویژه آمریکا در اقیانوس هند؛ مهار زنجیره تقویت توان نظامی ایران/ اغراق درباره سرعت بازسازی توان موشکی ایران؟ عراقچی به آمریکا هشدار داد/ اگر جنگی درگیرد باید انتظار حمله به پایگاه‌های خود را داشته باشید انتخاب اعضای هیئت نظارت بر انتخابات مجلس و خبرگان تشکیل یک ائتلاف تازه/ خیز بلند اصولگرایان برای تصاحب 5 صندلی در بهارستان/ «اُمنـاپلاس» تشکیل شد؟ رقابت بر سر غول‌های فناوری در خلیج فارس | خیز جدید دوحه برای اقتصاد منهای نفت | زخم‌ها بسته می‌شود بازگشایی متعادل بورس | حذف حجم مبنا، شاخص هم وزن را تکان داد مشهدی‌ها از تردد درون‌شهری غیرضروری پرهیز کنند | پیش‌بینی حداقل ۱۵ سانتی‌متر بارش برف در مشهد + فیلم